Path of Exile

War for the Atlas – patch notes

Dzisiaj opublikowano listę zmian i nowych rzeczy, które zostaną wprowadzone w wersji 3.1.0 w ten piątek (PC) o godz.21:00 czasu polskiego. Jutro zostaną podane informacje dotyczące drzewka umiejętności i filtra przedmiotów. Nowy rodzaj wkładki do skrzyni i supporter packi ligi Abyss zostaną ujawnione już po zaktualizowaniu gry do wersji 3.1.0.

Oto niektóre ze zmian i nowości:

  • 32 nowe mapy, w tym 2 unikatowe;
  • Nowe walki ze Starożytnym (The Elder) i jego 4 Strażnikami;
  • Z Twórcy (The Shaper) i Starożytnego (The Elder) oraz map będących pod wpływem któregoś z nich mogą wypaść rzadkie rpzedmioty ze specjalnymi właściwościami;
  • Do Aktu 9 dodano nowe zadanie: The Queen of the Sands. nagroda to punkt umiejętności, przeniesiony z zadania The Storm Blade. Za to ostatnie dostaje się teraz rzadką broń;
  • Dodano 48 unikatów;
  • Dodano 6 Kart Wróżbiarskich (Divination Cards);
  • Dodano nowe kamienie umiejętności: Unearth, Cremation, Bodyswap, Volatile Dead. Vulnerability będzie teraz dotyczyć obrażeń fizycznych, krwawienia i okaleczenia (maim), a dla obrażeń stopniowych i od chaosu stworzono umiejętność Despair. Stare kamienie Vulnerability zmienią się w Despair. Dodano też support gemy: Storm Barrier, Volley, Spell Cascade, Ancestral Call, Mirage Archer;
  • Unikaty: Malachai’s Mark, Dialla’s Malefaction, Dendrobate, Hiltless, Void Battery, Redblade Tramplers i Lightning Coil otrzymały swój własny wygląd w 3D;
  • Dodano nowy unikatowy Strongbox;
  • Dodano nowego Rogue Exile, któego ubiór został zaprojektowany przez zwycięzcę konkursu Best Dressed Exile;
  • Liga Abyss. Jest to nowy sezon, więc wszyscy zaczynają od nowa, bez starych postaci i przedmiotów;
  • Odświeżono wygląd Skrzyni z przedmiotami graczy;
  • Wciśnięcie klawisza „;” otwiera teraz panel pomocy (GGG zabrakło już literek na skróty :D). Można go zmienić w opcjach.
  • Denerwujące napisy wyskakujące z panelu pomocy można teraz zamknąć poprzez naciśnięcie prawego przycisku myszy;
  • Karty Wróżbiarskie (Divination Cards) można teraz wymieniać u Navali w Epilogu lub Kryjówce;
  • Mistrzowie wrócili na Oriath i można ich znaleźć w Epilogu;
  • Aktywowane przez ciebie aury nie pojawiają się już na pasku z buffami (pozytywnymi efektami), aurami i ładunkami. Debuffy (negatytywnymi efektami) są teraz w osobnej „linijce”;
  • Minimalna ilość klatek na sekundę w opcji Dynamic Resolution Scaling wynosi teraz 30. Można to zmienić w opcjach grafiki;
  • Zdobycie poziomu 100 zajmuje graczom coraz mniej czasu, między innymi z powodu większej ilości dostępnego doświadczenia (wysokopoziomowe mapy, itd.), dlatego do zdobycia poziomów 96-100 potrzeba teraz większej liczby punktów doświadczenia;
  • Gdy nie żyjesz, twoje sługi (minions) i ich sługi nie zadają i nie otrzymują obrażeń;
  • Dark Pact nie dostaje dodatkowego zasięgu oraz zadaje mniejsze obrażenia, gdy jest używany na twoim życiu;
  • Desecrate tworzy teraz 5 sztuk zwłok zamiast 3, ma też szybszy czas odnowienia;
  • Został zwiększony zasięg kilku umiejętności dotyczących walki w zwarciu, w tym Reave;
  • Zostały dodane i zmienione wartości liczbowe właściwości regeneracji życia na ekwipunku;
  • Z powodu rozdzielenia umiejętności Vulnerability na 2 kamienie, używanie unikatowego flakonu Witchfire Brew uaktywnia auroklątwę Despair;
  • Unikaty Lycosidae i Bisco’s Collar wypadają rzadziej;
  • The Baron dodaje twoim sługom tylko połowę twojej siły;
  • Zmieniono także następujące unikaty: Atziri’s Acuity, Doomfletch, Doomfletch’s Prism, Lion’s Roar, Queen of the Forest, Rise of the Phoenix, Omen on the Winds, The Dancing Dervish, The Pandemonius;
  • We Wraeclaście, na Oriath i mapach można spotkać nowe potwory;
  • Właściwości Bloodline: Flame Bearer, Frost Bearer i Storm Bearer uaktywniające się po śmierci potworów są teraz bardziej widoczne;
  • Zmieniono działanie mechaniki odbijania obrażeń („Reflects Physical Damage” i „Reflects Elemental Damage”). Potwory z tą właściwością będą wypuszczać w ciebie coś w rodzaju pocisku. TO zaklęcie ma czas odnowienia;
  • Podobnie zmieniono też umiejętność wrogich potworów Lightning Thorns;
  • Cały Atlas został zmieniony. Zmieniono też niektórych bossów i przebieg walk z nimi. Mapa Hallowed Ground ma teraz bazę Cemetery;
  • Do panteonu dodano Shakari, zmieniono tez niektórych bossów wymaganych do pokonania;
  • Z wersji Merciless Labiryntu usunięto enchantment dla hełmu, który dodawał pocisk do umiejętności Barrage. Można go będzie zdobyć w wersji Eternal (czwarty Labirynt) zamiast enchantu, który dodawał 2 pociski;
  • Usunięto obszar The Hedge Maze. Jego zadania przeniesiono do obszaru The Imperial Gardens;
  • Zmieniono umiejętność kluczową (keystone) Vaal Pact. Nie daje ona natychmiastowej kradzieży życia, ale podwaja szybkość i maksymalną szybkość kradzieży.
  • Pełna lista zmian znajduje się tutaj.

    PS Co stanie się z Atlasem na Standardzie?
    W skrócie – Atlas nie zostanie zresetowany. Będziecie mieć ukończoną (completed) taką samą ilość map i te same tiery, ale niekoniecznie te same mapy. Większość sekstantów powinna zostać przeniesiona, ale niektóre mogą zostać utracone z powodu właściwości blokowania atlasu (mapy znajdujące się obok siebie nie mogą dostać tej samej właściwości z dwóch różnych sekstantów).
    Po ukończeniu mapy, która wypadła przed dodatkiem 3.1.0 zostaną ukończone wszystkie wcześniejsze mapy z tego łańcuszka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Czy wiesz, że:

Drewniana laska o nazwie Woodful Staff to wierna kopia prawdziwego przedmiotu, zakupionego za 5$ przez jednego z założycieli GGG.



Losowy Skill

Purity of Lightning

Uaktywnia aurę zwiększającą odporność na błyskawice tobie i twoim sojusznikom.

Blood Rage

Nakłada efekt, który zadaje postaci stopniowe obrażenia fizyczne, jednocześnie dodając jej szybkość ataku i kradzież życia.

Herald of Ash

Przez twoje ręce przepływa ogień, dodając do twoich obrażeń fizycznych obrażenia od ognia. Jeśli twój atak zabije wroga, inni wrogowie w poliżu zostaną podpaleni za ilość obrażeń równą nadwyżce obrażeń zabójczego ataku.


Stare Gry Frozen Games