Wyzwania na „krótki dystans”, trwające od kilku minut do paru godzin. Gracze mogą konkurować z innymi i zdobywać nagrody za najlepsze wyniki. Serie eventów podzielone są na kilkutygodniowe sezony, w czasie których za konkretne osiągnięcia (wbicie levelu, zabicie bossa, całkowte oczyszczenie lokacji jako pierwsza osoba w evencie) zdobywa się punkty. Po osiągnięciu wymaganej ilości punktów, w naszej skrzyni powinna pojawić się zakładka z wygranym przedmiotem (czasem niedostępna do zobaczenia w lidze tymczasowej na początku jej trwania).
Każdy event ma unikalne modyfikatory i zasady, dostępne do przeczytania po kliknięciu na nazwę eventu na forum.
Typy Eventów
Alternate Start – rozpoczynają się od aktu i/lub poziomu trudności innego niż Akt 1 Normal. Postacia zaczynają wyścig z podstawowym ekwipunkiem, kamieniami umiejętności o odpowiednim poziomie oraz punktami umiejętności, które można rozlokować przed startem. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).
Boss Kill – ranking graczy tworzony jest na podstawie czasu, jaki zajmuje graczom zabicie poszczególnego bossa.
Burst – seria krótkich, szybko następujących po sobie eventów.
Descent – lokacje ułożone są w inny sposób niż w trybie normalnej rozgrywki. Przy drodze pod koniec lokacji można znaleźć 2 skrzynie z przedmiotami (zawsze jednakowymi dla danej lokacji oraz klasy) i otworzyć jedną z nich. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).
Descent: Champions – analogiczny do Descent, z innym rozmieszczeniem lokacji, specjalnymi unikatami dostepnymi na samym początku rozgrywki i rozgałęzieniami przy końcach lokacji. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).
Endless Ledge – wszystkie lokacje wyścigu bazują na The Ledge 1 Aktu, a zadaniem gracza jest zdobyć jak najwyższy poziom. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).
Signature – szczególne wyścigi o ustalonej długości i właściwościach mające miejsce w czasie całego sezonu. Posiadają osobny ladder i nagrody. W tych wyścigach nie pojawiają się: Rogue Exiles, Strongboxes, Tormented Spirits, Bloodlines Mods, Nemesis Mods.
Możliwe są też wydarzenia hybrydowe, np. Descent Burst.
Tryby eventów
Ancestral – każda lokacja posiada totemy, gwarantujące bonusy przeciwnikowi.
Arctic – po wszystkich lokacjach oprócz miast krążą niewielkie strefy zimna, zadające obrażenia po zetknięciu się z postacią. Wszystkie zawierają także 20 dodatkowych Strongboxes.
Attrition – krótkotrwała liga, która rozpoczyna się od ustalonej liczby graczy i polega na eliminowaniu gracza z najniższą ilością doświadczenia w okresowych odstępach czasu.
Bloodgrip – gracze posiadają modyfikator Corrupting Blood (każdy atak wroga powoduje pojawienie się u niego Ładunku Krwotoku (Bleeding Charge)).
Blood Magic – każda postać w tej lidze będzie zużywać życie zamiast many, używając umiejętności lub aur, tak jak w przypadku pasywnego punktu umiejętności Blood Magic.
Brutal – potwory mają o 20% zwiększoną szybkość ataku i rzucania czarów, a także zadają o 20% większe obrażenia.
Cut-throat – w tym trybie świat gry jest otwarty i publiczny, a śmierć naszego bohatera niesie ze sobą utratę całego wyposażenia.
Emberwake – potwory zadają 30% dodatkowych obrażeń w formie obrażeń od ognia i poruszają się o 30% szybciej.
Eternal Torment – wszystkie lokacje oprócz obozów i Twilight Strand są nawiedzone przez 10 dodatkowych Tormented Spirits.
Exiles Everywhere – wszystkie lokacje oprócz obozów i Twilight Strand są nawiedzone przez 20 dodatkowych Rogue Exiles.
Famine – gracze w tej lidze nie będą mogli uzupełniać fiolek, a także regenerować życia, many i tarczy energetycznej podczas pobytu w mieście.
Fixed Seed – wszystkie lokacje w evencie maja ten sam layout dla każdego gracza.
Fracturing – każdy nieunikalny potwór po zabiciu rozszczepia się na kilka swoich kopii.
Headhunter – po zabiciu rzadkiego potwora gracz dostaje jego modfikatory na 20 sekund. Każda grupa potworów ma rzadkiego lidera, włączając w to początkową lokację Twilight Strand. Po wyścigu postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League), czyli nie da sie nimi grać ani używać ich przedmiotów.
Immolation – 50% obrażeń fizycznych wszystkich graczy oraz potworów w tej lidze zostaje zamieniony w obrażenia od ognia, a do tego potwory podpalają teren po śmierci.
Inferno – Wszystkie lokacje są pod wpływem Infernal Tempest, która używa losowych zaklęć ognia, raniąc zarówno graczy, jak i ich wrogów.
Lethal – wszystkie potwory w lidze z tym modem zadają o 50% zwiększone obrażenia. Dodatkowe 50% tych obrażeń jest dodane jako obrażenia od ognia, zimna i błyskawic.
Multiple Projectiles – wszystkie potwory w tej lidze wystrzeliwują 4 dodatkowe pociski, używając umiejętności/ataków bazujących na pociskach.
No Portals – gracze nie mogą otwierać portali.
No Projectiles – gracze w tej lidze nie zadają obrażeń umiejętnościami i atakami używającymi pocisków.
Party – gracze mogą handlować między sobą i łączyć się w grupy.
Rogue – w ligach z tym modem, wszystkie lokacje zasiedlone są przez Rogue Exiles (za ich zabicie nie dostaje się pnktów do 8 wyzwań).
Solo – gracze nie mogą handlować między sobą i łączyć się w grupy.
Soulthirst – gracz dostaje cechę Soul Eater na 10 sekund po zabiciu rzadkiego potwora (Soul Eater pożera dusze zmarłych w pobliżu potworów, by stać się silniejszym).
Turbo – wszystkie potwory w tej lidze mają zwiększoną szybkość poruszania, ataku i rzucania czarów o 60%.
Unwavering – potwory mają zwiększone życie i nie mogą zostać ogłuszone.
Winterheart – wszystkie lokacje zawierają połacie zamarzniętej ziemi (Chilled Ground), przyspieszając stąpających po nich graczy o 45% zamiast ich spowalniać.
Często można spotkać się z ligami hybrydowymi, posiadającymi kilka modyfikatorów jednocześnie, np. BLAMT, który łączy w sobie: Blood Magic, Lethal, Ancestral, Multiple Projectiles i Turbo.