Niektórzy powiadają, że męty społeczne Oriathu zostały wygnane przed Dominusa na wybrzeża Wraeclastu. Nie, wygnano każdego, kto mógł sprawić mu kłopot, kto mógł wywołać niepokoje w jego postępowej teokracji.
Siedmioro mężczyzn i kobiet, mistrzów w swoich dziedzinach, wystąpiło przeciwko tyranii Dominusa. Jedni ze słowami – inni ze stalą. Siedmioro mistrzów porzuconych, zesłanych, by umrzeć na dotkniętych zepsuciem ziemiach. Siedmioro mistrzów, którzy żyli, zgłębiali wiedzę, a teraz rosną w potęgę we Wraeclaście. Siedmioro Porzuconych Mistrzów mogących cię przeszkolić… jeśli zdecydujesz się im pomóc.
Porzuceni Mistrzowie to Postacie Niezależne, które czasem spotykamy na naszej drodze w czasie gry. Pojawiają się losowo w różnych miejscach na każdym poziomie trudności, włączając w to mapy. Napotkany Mistrz za każdym razem ma dla nas misję, za wykonanie której otrzymujemy Punkty Reputacji dla nas oraz doświadczenia dla niego. Punkty doświadczenia wpływają poziom Mistrza, a im wyższy poziom lokacji, tym więcej doświadczenia zdobywamy. Z kolei za Punkty Reputacji możemy kupić dekoracje do naszej kryjówki.
Na tę chwilę istnieje 8 Mistrzów – siedmiu z nich to odpowiedniki klas postaci z charakterystycznymi atrybutami, a ósmy to Leo, Mistrz Areny, zajmujący się pojedynkami graczy, który czeka na nas w Obozie 3 Aktu, mieście Sarn.
POZIOM MISTRZÓW
Każdy z Mistrzów może mieć maksymalnie 8 poziomów. Każdy poziom poszerza ofertę przedmiotów i dekoracji sprzedawanych przez danego Mistrza.
Poziom 1 – Po pierwszym spotkaniu widzimy Mistrza w obozie. Sprzedaje Niezidentyfikowane Magiczne przedmioty.
Poziom 2 – Można zaprosić Mistrza do Kryjówki. Mistrz sprzedaje także niezidentyfikowany rzadki przedmiot
Poziom 3 – Możliwe jest stworzenie Kryjówki. Do oferty Mistrza dochodzą 3 klejnoty umiejętności, często Dobrej Jakości.
Poziom 4 – Sprzedawany jest przedmiot ze specjalnym prefiksem Mistrza. Jest to jedyny sposób, żeby nabyć taki przedmiot.
Poziom 5 – Kryjówka powiększona o dodatkowy segment. Można zaprosić czterech Mistrzów. Sprzedawany jest zidentyfikowany rzadki przedmiot.
Poziom 6 – Mistrz ma na sprzedaż walutę tańszą o 20% niż u innych handlarzy.
Poziom 7 – Kryjówka powiększona o dodatkowy segment. Można zaprosić wszystkich Mistrzów. Do oferty dodany jest niemagiczny przedmiot o poziomie wewnętrznym (itemlevel) 71. Za pomocą warsztatu rzemieślniczego można teraz usunąć modyfikator dodany wcześniej ze jego pomocą lub ulepszyć przedmiot z pomocą modyfikatora niestandardowego.
Poziom 8 – U Mistrza czasami można kupić niezidentyfikowany przedmiot unikatowy. Warsztat oferuje specjalny meta modyfikator służący do craftowania.
KRYJÓWKA
Po spotkaniu Mistrza po raz pierwszy i zakończenia jego misji sukcesem, będziemy mogli spotkać go w jednym z obozowisk. Gdy uda nam się osiągnąć poziom 3 Mistrza, co nie jest szczególnie trudne, odblokuje nam się opcja stworzenia kryjówki. Każdy z nich oferuje inną bazę – do wyboru mamy m.in. kryjówkę usytuowaną przy brzegu morza, ogrody i mroczną bibliotekę.
Do kryjówki możemy zaprosić Mistrzów (ich ilość jest zależna od poziomu Mistrza, który udostępnił nam kryjówkę), a także umieścić ich warsztaty pracy pozwalające na dodawanie specjalnych modyfikatorów do przedmiotów. Każdego dnia będziemy mogli wykonać codzienną misję (Daily Mission) u każdego, kogo mamy w kryjówce.
Oprócz tego, kryjówka służy graczom do otwierania map (poprzez użycie maszyny Zany, Mistrzyni Kartografii), handlu (na wstęp do Kryjówki można zezwolić innym graczom) czy modyfikowania przedmiotów w warsztatach Mistrzów. Możemy też udekorować kryjówkę według naszego upodobania. Zdobyte Punkty Reputacji możemy wydać na dekoracje sprzedawane przez Mistrzów. Ich ilość zwiększa się wraz z ich poziomem.