Path of Exile

The Awakening w pigułce

Path of Exile: The Awakening
Path of Exile: The Awakening

Przedstawiamy krótkie podsumowanie najważniejszych zmian i nowości, które mają zostać wprowadzone w najnowszym dodatku do Path of Exile: The Awakening. Są ułożone w losowej kolejności.

Divination Cards
Zestawy Divination Cards (Kart Wróżbiarskich) mogą zostać wymienione na przedmioty, które są na nich wyszczególnione u Tasuni w 4 Akcie. Każda karta wypada w jednej lub kilku konkretnych lokacjach, włączając w to mapy.

Jewels
Są to klejnoty, również wypadające w grze, które można włożyć do drzewka umiejętności pasywnych w wyznaczonych miejscach. Można je craftować, tak jak inne przedmioty. Mogą posiadać maksymalnie 4 modyfikatory. Klasą przeznaczoną do buildów z ich większą ilością jest domyślnie Scion.

Maraketh Weapons
Bronie ludu Maraketh  – to nowy najwyższy tier broni w grze. Nie stanowią bazy dla żadnych unikatów, ale za to posiadają ciekawe modyfikatory wewnętrzne (tzw. implicit mods).

Nowe Ligi – Warbands i Tempest
Nowe ligi oraz przygotowana dla nich Wyzwania zostały opisane w postach poniżej.

Liczne usprawnienia w grze (QoL)
Wprowadzono wiele nowych opcji i ulepszeń, znacznie uprzyjemniających rozgrywkę, m.in.:

  • tryb Lockstep, w którym nie będzie tzw. desyncu (można go włączyć, wybierając ustawienia w menu głównym gry, w zakładce UI),
  • nowe serwery w Europie we Frankfurcie i Londynie,
  • zegar w grze,pojawiający się w pasku nad fiolkami (O -> UI -> Show Clock),
  • pasek życia i many nad postacią (O->UI->Show Mini Life Bar Above You),
  • możliwość ustawienie pojawiania się dialogów naszej postaci w czacie (O->UI->Output Dialogues To Chat),
  • komendy /dnd [wiadomość] oraz /afk [wiadomość], które spowodują wysłanie piszącym do nas ludziom automatycznej odpowiedzi,
  • możliwość zmiany rozmiaru okna czatu i jego czcionki (O->UI),
  • loot filter – filtr chowający niepotrzebne nam przedmioty na ziemi. Nie można go ustawić z poziomu gry – plik z ustawieniami musi się znajdować w konkretnym folderze. Można stworzyć go samemu, pobrać gotowy lub stworzyć za pomocą jednej z licznych stron stworzonych przez fanów PoE.

Akt 4
Dodano nowe lokacje, potwory oraz wielu nowych bossów, w tym legendarnego Kaoma i niemniej znanego Daresso.

Zmiany w mechanice gry
Najważniejsze zmiany to:

  • Pasywna umiejętność kluczowa Eldritch Battery już nie zamienia przekonwertowanej tarczy energetycznej w manę. Koszt umiejętności będzie czerpany z tarczy energetycznej przed maną.
  • Zmiany w kradzieży życia i many (life leech/mana leech) – wartości modyfikatorów gwarantujących kradzież życia/many zostały obniżone; została wprowadzoa maksymalna wartość wysysanego życia/many; do drzewka umiejętności zostały dodane tzw. klastery dotyczące kradzieży życia/many.
  • Wielokrotne pociski wystrzelone za jednym razem za pomocą umiejętności nie mają już możliwości trafienie kilkukrotnie tego samego przeciwnika (tzw. shotgun),np. Freezing Pulse z 5 pociskami może trafić wroga tylko 1 z nich zamiast, jak wcześniej, 5.
  • Zmiany w Rezerwacji Many. Zmniejszoną rezerwację many dla aur gwarantuje teraz kamień umiejętności Enlighten, a Reduced Mana zmniejsza koszt many wspomaganej umiejętności. W związku z tym zmieniono też koszt ilość rezerwacji many u aur.
  • Wiele umiejętności zostało zmienionych całkowicie, np. Arctic Armour, Blood Rage, Shock Nova. Do znanej umiejętności Cast When damage Taken nie można dołączać Okrzyków Wojennych, np. Enduring Cry.

Koniec z Eternal Orbami
W dodatku The Awakening przestaną wypadać Eternal Orby. Istniejące egzemplarze nie zostaną usunięte. Decyzja o braku pojawiania się nowych Eternal Orbów może zostać zmieniona w przyszłości.

Oprócz tego, zrównoważono (zwiększono) trudność gry, dodano ponad 100 unikatów (w tym pełno klejnotów), nowe umiejętności, mniejsze zmiany w drzewku, itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

W 6 Akcie na obszarze Twilight Strand znajduje się unikalny zombie o imieniu Rhys of Abram. Jest to nawiązanie do jednego z pierwszych pracowników GGG, który nazywa sie Rhys Abraham. Podobno to nie był jego pomysł;)



Losowy Skill

Frostbolt

Tworzy poruszający się powoli pocisk przebijający wrogów i zadający obrażenia od zimna.

Ice Shot

Wypuszcza strzałę, która przy trafieniu celu zmienia część obrażeń fizycznych w obrażenia od zimna, a także tworzy za celem niewielki stożkowaty obszar i zadaje obrażenia od zimna znajdującym się w nim wrogom. Ziemia pod celem pokrywa się lodem.

Animate Guardian

Ożywia broń do walki wręcz lub element uzbrojenia, dołączając je do niewidzialnego Strażnika, który walczy po twojej stronie. Ożywienie większej ilości przedmiotów dołącza je do tego samego Strażnika. Działa tylko ze zidentyfikowanymi przedmiotami.


Stare Gry Frozen Games