Path of Exile

The Awakening w pigułce

Path of Exile: The Awakening
Path of Exile: The Awakening

Przedstawiamy krótkie podsumowanie najważniejszych zmian i nowości, które mają zostać wprowadzone w najnowszym dodatku do Path of Exile: The Awakening. Są ułożone w losowej kolejności.

Divination Cards
Zestawy Divination Cards (Kart Wróżbiarskich) mogą zostać wymienione na przedmioty, które są na nich wyszczególnione u Tasuni w 4 Akcie. Każda karta wypada w jednej lub kilku konkretnych lokacjach, włączając w to mapy.

Jewels
Są to klejnoty, również wypadające w grze, które można włożyć do drzewka umiejętności pasywnych w wyznaczonych miejscach. Można je craftować, tak jak inne przedmioty. Mogą posiadać maksymalnie 4 modyfikatory. Klasą przeznaczoną do buildów z ich większą ilością jest domyślnie Scion.

Maraketh Weapons
Bronie ludu Maraketh  – to nowy najwyższy tier broni w grze. Nie stanowią bazy dla żadnych unikatów, ale za to posiadają ciekawe modyfikatory wewnętrzne (tzw. implicit mods).

Nowe Ligi – Warbands i Tempest
Nowe ligi oraz przygotowana dla nich Wyzwania zostały opisane w postach poniżej.

Liczne usprawnienia w grze (QoL)
Wprowadzono wiele nowych opcji i ulepszeń, znacznie uprzyjemniających rozgrywkę, m.in.:

  • tryb Lockstep, w którym nie będzie tzw. desyncu (można go włączyć, wybierając ustawienia w menu głównym gry, w zakładce UI),
  • nowe serwery w Europie we Frankfurcie i Londynie,
  • zegar w grze,pojawiający się w pasku nad fiolkami (O -> UI -> Show Clock),
  • pasek życia i many nad postacią (O->UI->Show Mini Life Bar Above You),
  • możliwość ustawienie pojawiania się dialogów naszej postaci w czacie (O->UI->Output Dialogues To Chat),
  • komendy /dnd [wiadomość] oraz /afk [wiadomość], które spowodują wysłanie piszącym do nas ludziom automatycznej odpowiedzi,
  • możliwość zmiany rozmiaru okna czatu i jego czcionki (O->UI),
  • loot filter – filtr chowający niepotrzebne nam przedmioty na ziemi. Nie można go ustawić z poziomu gry – plik z ustawieniami musi się znajdować w konkretnym folderze. Można stworzyć go samemu, pobrać gotowy lub stworzyć za pomocą jednej z licznych stron stworzonych przez fanów PoE.

Akt 4
Dodano nowe lokacje, potwory oraz wielu nowych bossów, w tym legendarnego Kaoma i niemniej znanego Daresso.

Zmiany w mechanice gry
Najważniejsze zmiany to:

  • Pasywna umiejętność kluczowa Eldritch Battery już nie zamienia przekonwertowanej tarczy energetycznej w manę. Koszt umiejętności będzie czerpany z tarczy energetycznej przed maną.
  • Zmiany w kradzieży życia i many (life leech/mana leech) – wartości modyfikatorów gwarantujących kradzież życia/many zostały obniżone; została wprowadzoa maksymalna wartość wysysanego życia/many; do drzewka umiejętności zostały dodane tzw. klastery dotyczące kradzieży życia/many.
  • Wielokrotne pociski wystrzelone za jednym razem za pomocą umiejętności nie mają już możliwości trafienie kilkukrotnie tego samego przeciwnika (tzw. shotgun),np. Freezing Pulse z 5 pociskami może trafić wroga tylko 1 z nich zamiast, jak wcześniej, 5.
  • Zmiany w Rezerwacji Many. Zmniejszoną rezerwację many dla aur gwarantuje teraz kamień umiejętności Enlighten, a Reduced Mana zmniejsza koszt many wspomaganej umiejętności. W związku z tym zmieniono też koszt ilość rezerwacji many u aur.
  • Wiele umiejętności zostało zmienionych całkowicie, np. Arctic Armour, Blood Rage, Shock Nova. Do znanej umiejętności Cast When damage Taken nie można dołączać Okrzyków Wojennych, np. Enduring Cry.

Koniec z Eternal Orbami
W dodatku The Awakening przestaną wypadać Eternal Orby. Istniejące egzemplarze nie zostaną usunięte. Decyzja o braku pojawiania się nowych Eternal Orbów może zostać zmieniona w przyszłości.

Oprócz tego, zrównoważono (zwiększono) trudność gry, dodano ponad 100 unikatów (w tym pełno klejnotów), nowe umiejętności, mniejsze zmiany w drzewku, itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Drewniana laska o nazwie Woodful Staff to wierna kopia prawdziwego przedmiotu, zakupionego za 5$ przez jednego z założycieli GGG.



Losowy Skill

Bone Offering

Pochłania zwłoki, zapewniając twoim sługom szanse na blok ataków i zaklęć.Pobliskie zwłoki są również pochłaniane, przedłużając czas tej trwania umiejętności.

Split Arrow

Wystrzeliwuje kilka strzał, które trafiają w różne cele.

Enduring Cry

Postać wydaje okrzyk i otrzymuje ładunki wytrzymałości (Endurance Charges), których ilość zależy od ilości wrogów wokół. Otrzymuje także regenerację życia, jeśli wokół znajdują się jacykolwiek wrogowie oraz prowokuje ich do ataku. Dzieli czas odnowienia z innymi okrzykami.


Stare Gry Frozen Games