Path of Exile

Struktura 10 aktów The Fall of Oriath

10 aktów? O co w tym wszystkim chodzi?!

14 lutego miano ogłosić rozszerzenie dodające piąty akt, usuwając zarazem jeden poziom trudności. Czekała nas jednak niespodzianka – okazało się, że zamiast jednego aktu dostaniemy ich aż sześć! Daje to w sumie 10 aktów, co sprawi, że będzie tylko jeden poziom trudności, a fabuły nie trzeba bedzie powtarzać. Nie oznacza to, że GGG zdążyli nagle stworzyć 6 całkiem nowych aktów. Po zakończeniu Aktu 5 wrócimy więc do miejsc, w których zaczęła się nasza przygoda we Wraeclaście… jednak nie wszystkie miejsca pozostały takimi, jakimi je pamiętamy – będziemy odczuwać konsekwencje czynów, których dokonaliśmy bedąc tu poprzednio: Nie ma Hillocka, bo został przez nas zabity, a oczyszczony z plugastwa Fetid Pool rozkwita teraz jaskrawą zielenią. Otwarte przez nas przejście do Western Forest pozwala na szybsze dotarcie do Forest Encampment…ale okazuje się, że wejście do obozu jest zablokowane! Czyżby okazało się też, że z pozoru absurdalny napis Act 7 boss fight: Greust? na tablicy Chrisa Wilsona z okazji halloweenowego żartu był sprytnie zamaskowaną wskazówką?

Struktura nowych aktów

Tak wygląda w tej chwili droga do tzw. rozgrywki końcowej (Endgame), czyli map – po skończeniu 4 Aktu musimy powtarzać te same zadania na tych samych obszarach na dwóch innych poziomach trudności…

Wersja
Wersja „przed”

…a tak to będzie wyglądać w The Fall of Oriath:

Wersja
Wersja „po”

Jak widać, akty się nie powtarzają. Mimo że Akt 6 to w gruncie rzeczy zmieniony Akt 1, Akt 7 to częściowo inna wersja 2 Aktu, itd, czekają nas tam nowe zadania, a nawet te obszary, które pozostały takie same, mają zmienioną porę dnia lub nowe potwory.

Poziom trudności i odporności

W związku z tym, że zlikwidowano Cruel i Merciless, a odporności traciło się wraz z przejściem na trudniejszy poziom, trzeba było wymyślić jakiś inny, logiczny sposób na ich zredukowanie i zakomunikowanie o tym graczowi. W Fall of Oriath będą dwa wydarzenia, które osłabią postać i spowodują stratę tychże odporności. Ale! Przypisanie ich do postaci, a nie do poziomu trudności będzie skutkować też tym, że przy wizycie wcześniejszych obszarów (i bossów 😉 ) wciąż będą obniżone.

Strata odporności
Utrata odporności

Labirynt

Labirynt też czekają zmiany. Zredukowano ilość Prób (Trials) potrzebnych do odblokowania drugiego Labiryntu do trzech, a trzeciego – do jednej Próby. Do wejścia wymagane będzie jednak ukończenie wszystkich poprzednich Labiryntów. Wejście do wszystkich będzie się znajdować w 3 Akcie, dodano tam też punkt nawigacyjny.

Labirynt w v3.0.
Labirynt w v3.0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Na obszarach zasiedlonych przez rhoa może pojawić się bardzo rzadki rhoa albinos. Po zabiciu go wypadnie z niego Albino Rhoa Feather.



Losowy Skill

Ball Lightning

Tworzy poruszający się powoli pocisk, który od czasu do czasu rani wrogów wyładowaniami elektrycznymi.

Temporal Chains

Przeklina wrogów na wskazanym obszarze, spowalniając zarówno ich, jak i zanikanie nałożonych na nich efektów.

Sweep

Postać zamachuje się wkoło bronią dwuręczną, odrzucając wrogów.


Stare Gry Frozen Games