Zostały opublikowane patch notes dotyczące rozpoczynającej się dzisiaj o godzinie 22:00 Open Bety. Dodatkowo większość z tych zmian została wytłumaczona w osobnym temacie. Dev wskazali też kilka elementów, których nie udało się zaimplementować w premierowej wersji Open Bety, ale które to, zostaną dodane w bliskiej przyszłości. Sytuację tą tłumaczą ograniczenia czasowe i kadrowe pod względem ilości.
Czego nie dodano?
- Nowe umiejętności. Planuje się dodać mnóstwo nowych umiejętności, ale część z nich ma charakter priorytetowy. Należą do nich: nowe umiejętności generujące Power Charges, umiejętności dla broni typu Swords i Axes oraz ataki obszarowe dla Claws.
 - Balans Duelisty i innych klas postaci. GGG jest świadome tego, że Duelist jest obecnie najsłabszą postacią. Zostaną podjęte starania, by wyrównać szansę, poprzez wprowadzania nowych rozwiązań z zakresu umiejętności aktywnych i pasywnych. Dodatkowo zostaną podjęte prace nad balansowaniem pozostałych klas postaci.
 - Avatar of Fire i inne Keystones. Dużo Keystones wymaga balansu. W tej kwestii zwraca się głównie uwagę na Iron Reflexes i Resolute Technique. Solą w oku pozostaje usunięty dawno temu Avatar of Fire. Są kontynuowane prace nad naprawą tego Keystone, GGG jest zdeterminowane by w końcu mogła ona powrócić do gry. Dodatkowo twórcy pracują nad doszlifowaniem kilku nowych Keystones, które to planują w przyszłości dodać do gry.
 - Recepty i Przedmioty. W przygotowaniu jest mnóstwo nowych przedmiotów klasy Unique. Mnóstwo z nich to przedmioty wymyślone przez Diamond Supporterów i przez Brother Laza. Kontynuowane są też prace nad ulepszaniem systemu recept.
 - PVP. Toczą się ciągłe obserwacje sytuacji panującej w systemie PVP. Bacznie obserwowane jest jak każda ze zmian oddziałuje na balans podczas pojedynków. GGG jest otwarte na wszelkie sugestie dotyczące potrzebnych zmian w tym zakresie. Planowane jest dodanie nowych trybów, które urozmaicą zabawę.
 
Poniżej zamieszczam przetłumaczone Patch Notes z wersji 0.10.0 (uwaga, tego jest naprawdę mnóstwo).
Z powodu wejścia Open Bety, wszystkie postacie na serwerach gry zostały cofnięte do 1 poziomu doświadczenia. Wszystkie przedmioty z czasów Closed Bety zostały usunięte, z wyjątkiem Kiwi i Demigod’s Presence.
NOWOŚĆ:
- Dodano do gry Akt 3. Toczyć cię on będzie w City of Sarn. Zawiera on w sobie 21 lokacji bazujących na 8 nowych formach tekstur. Znajdziemy w nim 18 nowych gatunków i 90 podgatunków przeciwników.
 - Dodano nowy typ flasks: Quicksilver Flask – Zwiększa o 40% szybkość poruszania się postaci na czas 5 sekund. Jedną z metod jej zdobycia jest ukończenie zadania Medicine Chest.
 - Dodano nowy typ flasks: Amethyst Flask – Zwiększa o 35% odporność na Chaos na czas 3,5 sekund.
 - Dodano nowy Keystone: Zealot’s Oath – Wszystkie efekty regeneracji życia zmieniają swój cel na Energy Shield.
 - Dodano nowy Keystone: Ancestral Bond – Można przyzwać jeden dodatkowy totem. Postać nie może zadawać obrażenia używając samemu umiejętności.
 - Dodano nowy typ pierścieni: Prismatic Ring – Zwiększa wszystkie żywiołowe odporności.
 - Umiejętność Punishment została ponownie dodana do gry.
 - Umiejętność Molten Shell używana przez przeciwników typu Goatmen ma teraz nową animację.
 - Zwiększono losowość występującą w lokacji Pools and Streams.
 - Dodano dwa nowe przedmioty klasy Unique, które będą teraz nowymi nagrodami w eventach. Jeden z nich został zaprojektowany przez Diamond Supportera
 - .Poprawiono modele wszystkich przedmiotów klasy Bows.
 - Usunięto teleport z lokacji River Crossing. Dodano teleport w lokacji Vaal Ruins – będzie on występował losowo w piramidzie.
 - Lokacja Eternal Laboratory zostało przeniesione z aktu 2 ostatniego poziomu trudności, na akt 3 ostatniego poziomu trudności.
 - Nazwy przeciwników klasy Rare zostały ulepszone.
 - Poprawiono sferę audio – video gry.
 - Dodano nową formę tekstur, bazującą na lokacji The Docks.
 - Część Map zostało poprawionych w zakresie ich wyglądu.
 - Merveil posiada nowy wizualny efekt przy używaniu umiejętności Cold Snap. Efekt ten, może być zakupiony metodą mikro-transakcji.
 - Nagrody za ukończenie zadań zostały zrebalansowane i przystosowane do nowych warunków. Zgodnie z prośbami graczy, na wyższych poziomach trudności, zwiększono liczbę otrzymywanych przedmiotów klasy Rare kosztem liczby Gems.
 - Przeciwnik o nazwie Rock Elemental posiada teraz nową umiejętność.
 
MIKROTRANSAKCJE:
- Dodano mnóstwo nowych efektów, które mogą być zdobyte tylko metodą mikro-transakcji. Odnajdziemy tutaj: animacje tańca, nowe chowańce oraz dodatkowe efekty broni i umiejętności. Kompletną listę można znaleźć na stronie gry.
 - Zaimplementowano możliwość wykonywania tańca, w sytuacji gdy posiada się wykupioną animację tańca. Taniec rozpoczynamy przy użyciu komendy /dance.
 - Dodano możliwość uzyskania Premium stash tabs. Opcja ta pozwala na zmianę nazwy i koloru stash tabs.
 - Każda pojedyncza stash tab może być osobno ulepszona do formy Premium.
 - Zakupione kosmetyczne efekty mogą zmieniać wygląd używanych broni i umiejętności. Sposób ich nałożenia na broń lub gems jest zbliżony do tego związanego z używaniem Currency Items.
 - Istnieje limit używania kosmetycznych efektów na przedmiotach i umiejętność – 1 na sztukę.
 - Przedmiot z nałożonym kosmetycznym efektem nie może być wyrzucony albo sprzedany. Żeby wyrzucić lub sprzedać ten przedmiot należy usunąć z niego kosmetyczny efekt.
 - Możliwe jest darmowe usunięcie kosmetycznego efektu z przedmiotu. Następuje to poprzez użycie opcji „Reclaim” w oknie mikro-transakcji. Usunięte efekty mogą być ponownie użyte.
 - Obecnie istnieje limit jednego okna mikro-transakcji.
 
ZMIANY:
- Niektóre lokacje posiadają drzwi, które mogą być otwarte poprzez kliknięcie na nie. Przez niektóre drzwi mogą przelatywać pociski.
 - Dodano stały efekt graficzny, pozwalający na lepsze odwzorowanie odbijania światła przez materiały takie jak metal.
 - Dodano nową ikoną na mapie świata pokazującą położenie teleportów znajdujących się w lokacjach podziemnych.
 - Dodano opcje zapisywania hasła podczas logowania. Opcja ta może być w każdym momencie odznaczona.
 - Dodano nowy komunikat informujący o wykonaniu zrzutu ekranu.
 - Dodano nową sygnalizację efektu wiążącego się z użyciem flask zwiększającej szybkość poruszania się.
 - Dodano nowy efekt wizualny, związany z wchodzeniem do budynków. Dach zostaje „odsłonięty” przy wejściu do budynku, tak by możliwa była eksploracja pomieszczenia.
 - Dodano efekty dźwiękowe związane z handlowaniem, wchodzeniem do party i z dostawaniem osobistych wiadomości.
 - Dodano możliwość usunięcia komunikatu związanego ze zmianom stanu zadania, poprzez kliknięcie prawy przyciskiem myszy na tym komunikacie.
 - Dodano przycisk „Create” w menu gry, pozwalający na błyskawiczne przeniesienie na stronę tworzenia konta.
 - Regeneracja życia jest teraz pokazywana w formie regeneracji „na sekundę”, zamiast „na minutę”.
 - Przy każdym przeciwniku występującym w lokacjach jest wskazana jego wrażliwość na dane źródła obrażeń.
 - Moderatorzy chatu mogą teraz pisać na czacie w kolorach innych niż podstawowy.
 
GENERALNY BALANS:
- Odporność na Chaos występuje teraz w affixach przedmiotów i w drzewie umiejętności. Nie jest ona zaliczana do żywiołowych odporności.
 - Przywódcy bandytów dają teraz inne nagrody za przyłączenie się do nich na różnych poziomach trudności. 
Kraityn: żywiołowe odporności -> szybkość ataku -> maksymalna liczba Frenzy Charges
Alira: mana -> szybkość rzucania zaklęć -> maksymalna liczba Power Charges
Oak: punkty życia -> fizyczne obrażenia -> maksymalna liczba Endurance Charges. - Efekty „Ochłodzenia” wynikające z obrażeń od Lodu i z naziemnego lodu nie łączą się ze sobą.
 - Zmniejszono progresje punktów życia u minions (Zombies i Skeletons). Zwiększono ich bazową liczbę punktów życia, a także dano im trochę żywiołowych odporności.
 - Usunięto Diamond Flasks. Prawdopodobnie zostaną przywrócone w przyszłości.
 
BALANS ŚWIATA:
- Usunięto czwarty poziom trudności – Ruthless.
 - Maksymalny poziom przeciwników na poziomie trudności Merciless to 64. Maksymalny poziom przeciwników występujących w Mapach to 75.
 - Kary do doświadczenia przy śmierci są ustawione na poziomie: Normal – 0%, Cruel – 7,5%, Merciless – 15%.
 - Kary do odporności przy rozpoczęciu nowego poziomu trudności są ustawione na poziomie: Normal – 0%, Cruel – -20%, Merciless – -60%. Efekt ten dotyczy także odporności na Chaos.
 - Dodatkowe lokacje na wyższych poziomach trudności mogą mieć zdecydowanie wyższy poziom niż sąsiadujące z nimi główne lokacje.
 - Zrebalansowano wielkości grup przeciwników występujące w grze. Są one teraz zdecydowanie bardziej nieprzewidywalne.
 - Wysokopoziomowe Mapy są teraz o wiele bardziej wymagające.
 
BALANS DRZEWA UMIEJĘTNOŚCI PASYWNYCH:
- Keystone Chaos Inoculation nie daje już premiii do ilości posiadanej Energy Shield.
 - Keystone Elemental Equilibirium zwiększa teraz o 25% odporności na źródła użytego przez gracza ataku i zmniejsza o 50% odporności na nieużyte podczas tego ataku źródła.
 - Zwiększono siłę nodes gwarantujących zwiększoną odporność na żywioły podczas noszenia tarczy.
 - Dodano nodes gwarantujące premie do odporności na Chaos.
 - Zwiększono siłę nodes zwiększających szybkość pocisków, znajdujących się w startowej obszarze klasy Ranger, do 8%.
 - Zwiększono siłę nodes zwiększających Energy Shield.
 
GENERALNY BALANS GEMÓW:
- Zmieniono balans wymaganego doświadczenia przy przechodzeniu na wyższe poziomy dla gemów wymagających na starcie 24 i 31 poziom doświadczenia.
 - Zwiększono siłę wysokopoziomowych gemów.
 - Zbalansowano wzór według którego zwiększa się siła gemów gwarantujących umiejętności zadające obrażenia.
 - Zmniejszono progresję punktów życia w umiejętnościach klasy Totem. Zmniejszono bonus do punktów życia umiejętności klasy Totem, wynikających ze zwiększonej jakości, z 3% do 1%.
 - Dodano możliwość zwiększenia siły gemów poprzez podniesienie ich poziomu do przekraczającego barierę 20 poziomu. Może to wynikać tylko z bonusów pojawiających się na przedmiotach.
 
AKTYWNE UMIEJĘTNOŚCI:
- ANGER: zwiększono bazowy koszt many z 10 do 50, zwiększa się on co poziom o 6 a nie o 5.
 - CLARITY: zmniejszono efektywność o ok. 20%.
 - COLD SNAP: zdecydowanie zwiększono siłę (o 40% większa na 1 poziomie, 105% większa na 15 poziomie).
 - DECOY TOTEM: zmniejszono premię do punktów życia przy zdobywaniu kolejnych poziomów.
 - DISCHARGE: zwiększono siłę na niższych poziomach o ok. 20%.
 - DISCIPLINE: zwiększono koszt many o 40, zdecydowanie zmniejszono premię do Energy Shield.
 - ELEMENTAL HIT: zmieniono bazowy wymagany poziom na 19 z 2, zmniejszono siłę.
 - ENDURING CRY: zmieniono liczbę uzyskiwanych Charges na wyższych poziomach (do ok. 40% mniej na 20 poziomie).
 - FIREBALL: zwiększono progresję obrażeń (ok. 14% więcej na 15 poziomie).
 - FIRE TRAP: zwiększono siłę na niższych poziomach.
 - FLAME TOTEM: dodano 4% bazowej Critical Chance.
 - FREEZE MINE: zwiększono siłę o 37,5%.
 - GRACE: zmieniono koszt many co poziom – 7 zamiast 5.
 - HASTE: zmieniono bazową szybkość ataku i rzucania zaklęć na +6% i końcową na +14% (i 7% szybkość poruszania się).
 - ICE SHOT: zmieniono bazowy wymagany poziom na 4 z 31, progresję kosztu many (początkowy koszt 10, końcowy koszt 16). Zmniejszono czas efektu zmrożonego podłoża o 20%.
 - INFERNAL BLOW: usunięto premię +12% do obrażeń, dodano zwiększenie efektywności o 25%.
 - LIGHTING ARROW: zmieniono bazowy wymagany poziom na 10 z 1, skalowanie siły i kosztu many. Usunięto szansę na wywołanie efektu „Zszokowanie”. Dodano dodatkowy bonus do obrażeń przy zdobywaniu kolejnych poziomów. Maksymalna liczba trafionych celów to teraz 3.
 - MOLTEN SHELL: zwiększono gwarantowaną wartość Armour i zmodyfikowano zasięg działania detonacji.
 - PHASE RUN: umiejętność została chwilowo usunięta i wróci w zmienionej formie.
 - RAIN OF ARROWS: zmieniono bazowy wymagany poziom na 4 z 10. Zwiększono zasięg działania i zmniejszono odstęp czasu między użyciem umiejętności i zadaniem obrażeń o 20%. Zmniejszono premie do zasięgu działania wynikającą ze zdobywania poziomów. Zmieniono premię wynikającą ze zwiększonej jakości, ze zwiększonego zasięgu działania do szybkości ataku. Zmniejszono efektywność obrażeń.
 - SHOCK NOVA: zwiększoną bazową Critical Chance z 3% do 4%, zmniejszono koszt many.
 - SHOCKWAVE TOTEM: dodano 4% bazowej Critical Chance.
 - SPARK: po odbiciu pocisku, nie może on ponownie przebić tego samego celu, jeśli został on przebity sekundę temu.
 - SPLIT ARROW: zmieniono bazowy wymagany poziom na 1 z 4.
 - WHIRLING BLADES: zwiększono efektywność obrażeń z 60% na 80%.
 - WRATH: zwiększono bazowy koszt many z 10 do 50, zwiększa się on co poziom o 6 a nie o 5.
 
SUPPORT GEMS:
- ADDITIONAL ACCURACY: ulepszono na wyższych poziomach.
 - CHAIN: zwiększono karę do obrażeń z -40% do -50% i zmniejszono liczbę łańcuchów z 3 na 2.
 - ELEMENTAL PENETRATION (wszystkie): zmniejszono penetrację, początkowo wynosi -16% zamiast -25%.
 - FORK: zwiększono karę do obrażeń z -20% do -30%.
 - LIFE GAIN ON HIT: ulepszono, szczególnie na wyższych poziomach.
 - LIFE LEECH: ulepszono.
 - SPELL TOTEM: dodano 30% karę do szybkości rzucania zaklęć.
 - RANGED ATTACK TOTEM: zmniejszono karę do szybkości ataku z 50% do 30%.
 
BALANS PRZEDMIOTÓW:
- Zrebalansowano przedmioty klasy Unique. Zmieniono defensywne affixy w niskopoziomowych przedmiotach tak, by dawały teraz bonusy punktowe zamiast procentowych.
 - Kara do dropu przedmiotów klasy Currency Items jest taka sama dla postaci na poziomie 68, jak i dla postaci na wyższych poziomach (wiąże się z 63 poziomem).
 - Dodano affixy zwiększające odporność na Chaos.
 - Zwiększono wymagania atrybutowe dla przedmiotów i gemów.
 - Currency Item – Cartographer’s Chisels dropią teraz z przedmiotów na poziomie 52+ zamiast na 45+.
 - Sklepikarze w akcie 3 sprzedają teraz, dotąd niespotykane w sklepach przedmioty, takie jak np. Orbs of Alchemy.
 - Granite Flasks dają teraz bonus 4000 do Armour, zamiast 10000.
 - Dodano affixy zwiększające blokowanie do puli affixów dla tarcz.
 - Affixy zwiększające obrażenia krytyczne, występujące na broniach, mają charakter globalny, zamiast lokalnego.
 - Zmieniono bazowy wymagany poziom dla niektórych Support Gems z 15 na 12: Faster Projectiles, Added Cold Damage, Additional Accuracy, Added Lighting Damage, Increased Critical Damage, Minion Life, Weapon Elemental Damage, Life Gain on Hit, Iron Will, Chance to Flee, Fork i Added Fire Damage.
 - Dodano nowe affixy, które funkcjonują do 77 poziomu.
 - Zmniejszono współczynnik dropu Medium Life Flasks i Medium Mana Flasks do 4.
 - Zmieniono bazowy poziom affixu Adrenaline, pojawiącego się na flasks.
 - Dodano affixy zwiększające poziom wybranych włożonych Gems do gniazd o 2 poziomy.
 - Dodano affix zwiększający poziom wszystkich włożonych Gems do gniazd o 1 poziom.
 - Zmniejszono skuteczność affixów zwiększających punktowo manę.
 - Zwiększono regenerację życia zapewnianą przez Coral Amulets.
 - Zmniejszono skuteczność affixów z Item Rarity.
 - Prefixy i Suffixy z Item Rarity mogą się pojawiać naraz przy tym samym przedmiocie.
 - Affixy z Item Rarity pojawiające się na przedmiotach Unique, zostały wzmocnione.
 - Zbalansowano punktowe affixy z armour względem tych z evasion.
 
Affix zwiększający poziom żywiołowych Gems włożonych do gniazd obejmuje większą ilość rodzajów broni.
BALANS PRZECIWNIKÓW:
- Druga forma Merveil dostała dodatkowe umiejętności. Walka z tym bossem zostanie w przyszłości dodatkowo ulepszona.
 - Usunięto kary do celności przy dystansowych przeciwnikach.
 - Skeletons casters mają zmniejszone obrażenia w niskopoziomowych lokacjach i zwiększone w wysokopoziomowych.
 - Zmniejszono obrażenia Quest Boss’a – Hailrake.
 - Zmniejszono siłę umiejętności Viper Strike używanej przez przeciwników.
 - Blackguards w lokacji Western Forest mają zwiększoną liczbę punktów życia.
 - Affix dodający Totemy na Maps, mogą stworzyć Totem z umiejętności Lighting Warp.
 - Zmniejszono u przeciwników premię do fizycznej odporności i odporności na żywioły, gdy używają Endurance Charges, z 20% do 15%.
 - Umiejętności przeciwników bazujące na obrażenia od żywiołów, zadają więcej obrażeń na wyższych poziomach trudności.
 
Dodatkowo naprawiono mnóstwo błędów ze wcześniejszych buildów.


MOŻNA JUŻ GO POBRAĆ!