Od jakiegoś czasu buildy używające tarczy energetycznej jako głównej defensywy wyraźnie królują nad tymi używającymi życia. Twórcy gry postanowili to zmienić i podzielili się opisem oraz wyjaśnieniem ich planów. Oto główne usprawnienia, które wejdą w życie już w becie nowych aktów. Niektóre rzeczy mogą się oczywiście niejednokrotnie zmienić (w końcu po to jest beta;)).
- Zmniejszono bazowe wartości tarczy energetycznej na przedmiotach, a także modyfikatory zwiększające tarczę energetyczną. Zwiększono też bazowe wartości uniku i pancerza na wysokopoziomowym uzbrojeniu.
- Na istniejących przedmiotach zmienią się wartości bazowe ES, ale nie zmienią się wartości liczbowe modyfikatorów – chyba że użyje się sfery, np. Divine Orb. W takim przypadku wartości wylosowane zostaną z nowego, niższego („znerfionego”) zakresu.
- Zmiany dotyczą też unikatów (Legacy Shavs!).
- Usunięto z drzewka słynną pasywkę z „15% more maximum Energy Shield”,
- Zmniejszono ilość tarczy energetycznej dodawanej przez aurę Discipline, ale za to dodano do tej umiejętności właściwość „30% increased Energy Shield Recharge Rate”,
- Z warsztatu Elreona usunięto modyfikatora dla pierścieni z „5-20% increased Energy Shield”.
- Kluczowa umiejętność pasywna (Keystone passive) Vaal Pact nie będzie od teraz w ogóle dotyczyć tarczy energetycznej.
- Kluczowa umiejętność pasywna (Keystone passive) Zealot’s Oath na razie pozostaje bez zmian, ale może się to zmienić w trakcie bety.
- Kluczowa umiejętność pasywna (Keystone passive) Ghost Reaver była mniej efektywna dla buildów używających i tarczy energetycznej, i życia, podczas gdy buildy z CI nie ponosiły żadnych konsekwencji jej używania. Zostanie to zmienione prawdopodobnie poprzez dodanie negatywnego mnożnika Energy Shield Recharge Rate.
- Zmniejszono koszt modyfikatora „5-20% increased Energy Shield” dla amuletów, a także wartości tarczy energetycznej, którą można dodać do uzbrojenia w warsztacie Haku.
- Uzbrojenie hybrydowe nie ma teraz osobnych modyfikatorów dla np.pancerza i tarczy energetycznej, ale jeden dotyczący obu sposobów obrony (+Armour and Energy Shield), o wartości trochę mniejszej niż kiedyś.
- GGG rozważają dodanie nowych możliwych modyfikatorów dla poszczególnych zbroi, np. Evasion – Dodge Chance, Armour – Physical Damage Reduction, Energy Shield – Energy Shield recharge rate.