W marcu Path of Exile przestanie działać na systemach Windows XP i Windows Vista. Nastąpi to po wypuszczeniu aktualizacji oznaczonej numerem 3.6.0. Z Windows XP/Vista korzysta jedynie 0,1% graczy, których prosi się o uaktualnienie systemu do nowszej wersji, która posiadającej aktywne wsparcie Microsoftu. 32-bitowy klient gry wciąż jest wspierany, jednak mocno zaleca się używanie wersji 64 bitowej.
W związku z rezygnacją z systemów XP i Vista, gra nie będzie już korzystać z DirectX 9, lecz tylko z DirectX 11, dzięki czemu kod powinien zostać uproszczony i działać szybciej. Zauważono również, że gracze wybierali rendering przy użyciu DirectX 9, ponieważ ta wersja zezwalała na wyłączenie cienie. Natomiast cienie pełnią ważną role w projektowaniu środowiska gry, więc wyłączone cienie sprawiały, że doświadczenie odbierane przez gracza było inne, niż te zamierzone przez twórców. Tak więc, powyższe zmiany powinny dobrze wpłynąć na rozgrywkę w Path of Exile.
„Natomiast cienie pełnią ważną role w projektowaniu środowiska gry, więc wyłączone cienie sprawiały, że doświadczenie odbierane przez gracza było inne, niż te zamierzone przez twórców.”
Wszystko fajnie, ale ta właśnie opcja ratuje mnie i mogę jako tako grać…
@up W jaki niby ratuje granie na gorszej oprawie graficznej. Czasy komodora dawno sie skonczyly :p