Dzisiaj opublikowano listę zmian i nowych rzeczy, które zostaną wprowadzone w wersji 3.1.0 w ten piątek (PC) o godz.21:00 czasu polskiego. Jutro zostaną podane informacje dotyczące drzewka umiejętności i filtra przedmiotów. Nowy rodzaj wkładki do skrzyni i supporter packi ligi Abyss zostaną ujawnione już po zaktualizowaniu gry do wersji 3.1.0.
Oto niektóre ze zmian i nowości:
- 32 nowe mapy, w tym 2 unikatowe;
- Nowe walki ze Starożytnym (The Elder) i jego 4 Strażnikami;
- Z Twórcy (The Shaper) i Starożytnego (The Elder) oraz map będących pod wpływem któregoś z nich mogą wypaść rzadkie rpzedmioty ze specjalnymi właściwościami;
- Do Aktu 9 dodano nowe zadanie: The Queen of the Sands. nagroda to punkt umiejętności, przeniesiony z zadania The Storm Blade. Za to ostatnie dostaje się teraz rzadką broń;
- Dodano 48 unikatów;
- Dodano 6 Kart Wróżbiarskich (Divination Cards);
- Dodano nowe kamienie umiejętności: Unearth, Cremation, Bodyswap, Volatile Dead. Vulnerability będzie teraz dotyczyć obrażeń fizycznych, krwawienia i okaleczenia (maim), a dla obrażeń stopniowych i od chaosu stworzono umiejętność Despair. Stare kamienie Vulnerability zmienią się w Despair. Dodano też support gemy: Storm Barrier, Volley, Spell Cascade, Ancestral Call, Mirage Archer;
- Unikaty: Malachai’s Mark, Dialla’s Malefaction, Dendrobate, Hiltless, Void Battery, Redblade Tramplers i Lightning Coil otrzymały swój własny wygląd w 3D;
- Dodano nowy unikatowy Strongbox;
- Dodano nowego Rogue Exile, któego ubiór został zaprojektowany przez zwycięzcę konkursu Best Dressed Exile;
- Liga Abyss. Jest to nowy sezon, więc wszyscy zaczynają od nowa, bez starych postaci i przedmiotów;
- Odświeżono wygląd Skrzyni z przedmiotami graczy;
- Wciśnięcie klawisza „;” otwiera teraz panel pomocy (GGG zabrakło już literek na skróty :D). Można go zmienić w opcjach.
- Denerwujące napisy wyskakujące z panelu pomocy można teraz zamknąć poprzez naciśnięcie prawego przycisku myszy;
- Karty Wróżbiarskie (Divination Cards) można teraz wymieniać u Navali w Epilogu lub Kryjówce;
- Mistrzowie wrócili na Oriath i można ich znaleźć w Epilogu;
- Aktywowane przez ciebie aury nie pojawiają się już na pasku z buffami (pozytywnymi efektami), aurami i ładunkami. Debuffy (negatytywnymi efektami) są teraz w osobnej „linijce”;
- Minimalna ilość klatek na sekundę w opcji Dynamic Resolution Scaling wynosi teraz 30. Można to zmienić w opcjach grafiki;
- Zdobycie poziomu 100 zajmuje graczom coraz mniej czasu, między innymi z powodu większej ilości dostępnego doświadczenia (wysokopoziomowe mapy, itd.), dlatego do zdobycia poziomów 96-100 potrzeba teraz większej liczby punktów doświadczenia;
- Gdy nie żyjesz, twoje sługi (minions) i ich sługi nie zadają i nie otrzymują obrażeń;
- Dark Pact nie dostaje dodatkowego zasięgu oraz zadaje mniejsze obrażenia, gdy jest używany na twoim życiu;
- Desecrate tworzy teraz 5 sztuk zwłok zamiast 3, ma też szybszy czas odnowienia;
- Został zwiększony zasięg kilku umiejętności dotyczących walki w zwarciu, w tym Reave;
- Zostały dodane i zmienione wartości liczbowe właściwości regeneracji życia na ekwipunku;
- Z powodu rozdzielenia umiejętności Vulnerability na 2 kamienie, używanie unikatowego flakonu Witchfire Brew uaktywnia auroklątwę Despair;
- Unikaty Lycosidae i Bisco’s Collar wypadają rzadziej;
- The Baron dodaje twoim sługom tylko połowę twojej siły;
- Zmieniono także następujące unikaty: Atziri’s Acuity, Doomfletch, Doomfletch’s Prism, Lion’s Roar, Queen of the Forest, Rise of the Phoenix, Omen on the Winds, The Dancing Dervish, The Pandemonius;
- We Wraeclaście, na Oriath i mapach można spotkać nowe potwory;
- Właściwości Bloodline: Flame Bearer, Frost Bearer i Storm Bearer uaktywniające się po śmierci potworów są teraz bardziej widoczne;
- Zmieniono działanie mechaniki odbijania obrażeń („Reflects Physical Damage” i „Reflects Elemental Damage”). Potwory z tą właściwością będą wypuszczać w ciebie coś w rodzaju pocisku. TO zaklęcie ma czas odnowienia;
- Podobnie zmieniono też umiejętność wrogich potworów Lightning Thorns;
- Cały Atlas został zmieniony. Zmieniono też niektórych bossów i przebieg walk z nimi. Mapa Hallowed Ground ma teraz bazę Cemetery;
- Do panteonu dodano Shakari, zmieniono tez niektórych bossów wymaganych do pokonania;
- Z wersji Merciless Labiryntu usunięto enchantment dla hełmu, który dodawał pocisk do umiejętności Barrage. Można go będzie zdobyć w wersji Eternal (czwarty Labirynt) zamiast enchantu, który dodawał 2 pociski;
- Usunięto obszar The Hedge Maze. Jego zadania przeniesiono do obszaru The Imperial Gardens;
- Zmieniono umiejętność kluczową (keystone) Vaal Pact. Nie daje ona natychmiastowej kradzieży życia, ale podwaja szybkość i maksymalną szybkość kradzieży.
Pełna lista zmian znajduje się tutaj.
PS Co stanie się z Atlasem na Standardzie?
W skrócie – Atlas nie zostanie zresetowany. Będziecie mieć ukończoną (completed) taką samą ilość map i te same tiery, ale niekoniecznie te same mapy. Większość sekstantów powinna zostać przeniesiona, ale niektóre mogą zostać utracone z powodu właściwości blokowania atlasu (mapy znajdujące się obok siebie nie mogą dostać tej samej właściwości z dwóch różnych sekstantów).
Po ukończeniu mapy, która wypadła przed dodatkiem 3.1.0 zostaną ukończone wszystkie wcześniejsze mapy z tego łańcuszka.