Pod koniec przyszłego tygodnia ma zostać wypuszczona trzecia fala bety rozszerzenia 3.0.0, która m.in. polepszy wydajność gry. W poniższym filmiku zaprezentowano niektóre z ulepszeń wydajności.
Powyższy film został nagrany na komputerze o parametrach:
- Intel i5-6500
- GeForce 1050 Ti
- 8 GB of RAM
Największy problem związany był z najdłuższym czasem renderowania klatki wideo, w przeciwieństwie do średniej prędkości odtwarzania. Głównym celem w 3.0.0 było zmniejszenie liczby klatek powodujących spowalnianie gry, tak by nawet w trakcie używaniu kilku umiejętności naraz, gra działała płynnie.
W trzeciej fali bety, znacznie poprawiono prędkości tworzenia i niszczenia obiektów. Była to główna przyczyna „wolnych klatek”, które występowały w trakcie używania kilku umiejętności naraz. Teraz będzie można używać tysięcy efektów umiejętności bez znacznego zmniejszenia liczby klatek.
Również w 3 fali bety pojawi się nowa funkcja o nazwie Dynamic Resolution (dynamiczna rozdzielczość). Jest to funkcja pozwalająca zachować wysoką częstotliwość odtwarzania klatek, nawet wtedy, gdy wzrasta ilość cząsteczek, tymczasowo zmniejszając rozdzielczość sceny 3D.