Przedstawiamy krótkie podsumowanie najważniejszych zmian i nowości, które mają zostać wprowadzone w najnowszym dodatku do Path of Exile: The Awakening. Są ułożone w losowej kolejności.
Divination Cards
Zestawy Divination Cards (Kart Wróżbiarskich) mogą zostać wymienione na przedmioty, które są na nich wyszczególnione u Tasuni w 4 Akcie. Każda karta wypada w jednej lub kilku konkretnych lokacjach, włączając w to mapy.
Jewels
Są to klejnoty, również wypadające w grze, które można włożyć do drzewka umiejętności pasywnych w wyznaczonych miejscach. Można je craftować, tak jak inne przedmioty. Mogą posiadać maksymalnie 4 modyfikatory. Klasą przeznaczoną do buildów z ich większą ilością jest domyślnie Scion.
Maraketh Weapons
Bronie ludu Maraketh – to nowy najwyższy tier broni w grze. Nie stanowią bazy dla żadnych unikatów, ale za to posiadają ciekawe modyfikatory wewnętrzne (tzw. implicit mods).
Nowe Ligi – Warbands i Tempest
Nowe ligi oraz przygotowana dla nich Wyzwania zostały opisane w postach poniżej.
Liczne usprawnienia w grze (QoL)
Wprowadzono wiele nowych opcji i ulepszeń, znacznie uprzyjemniających rozgrywkę, m.in.:
- tryb Lockstep, w którym nie będzie tzw. desyncu (można go włączyć, wybierając ustawienia w menu głównym gry, w zakładce UI),
- nowe serwery w Europie we Frankfurcie i Londynie,
- zegar w grze,pojawiający się w pasku nad fiolkami (O -> UI -> Show Clock),
- pasek życia i many nad postacią (O->UI->Show Mini Life Bar Above You),
- możliwość ustawienie pojawiania się dialogów naszej postaci w czacie (O->UI->Output Dialogues To Chat),
- komendy /dnd [wiadomość] oraz /afk [wiadomość], które spowodują wysłanie piszącym do nas ludziom automatycznej odpowiedzi,
- możliwość zmiany rozmiaru okna czatu i jego czcionki (O->UI),
- loot filter – filtr chowający niepotrzebne nam przedmioty na ziemi. Nie można go ustawić z poziomu gry – plik z ustawieniami musi się znajdować w konkretnym folderze. Można stworzyć go samemu, pobrać gotowy lub stworzyć za pomocą jednej z licznych stron stworzonych przez fanów PoE.
Akt 4
Dodano nowe lokacje, potwory oraz wielu nowych bossów, w tym legendarnego Kaoma i niemniej znanego Daresso.
Zmiany w mechanice gry
Najważniejsze zmiany to:
- Pasywna umiejętność kluczowa Eldritch Battery już nie zamienia przekonwertowanej tarczy energetycznej w manę. Koszt umiejętności będzie czerpany z tarczy energetycznej przed maną.
- Zmiany w kradzieży życia i many (life leech/mana leech) – wartości modyfikatorów gwarantujących kradzież życia/many zostały obniżone; została wprowadzoa maksymalna wartość wysysanego życia/many; do drzewka umiejętności zostały dodane tzw. klastery dotyczące kradzieży życia/many.
- Wielokrotne pociski wystrzelone za jednym razem za pomocą umiejętności nie mają już możliwości trafienie kilkukrotnie tego samego przeciwnika (tzw. shotgun),np. Freezing Pulse z 5 pociskami może trafić wroga tylko 1 z nich zamiast, jak wcześniej, 5.
- Zmiany w Rezerwacji Many. Zmniejszoną rezerwację many dla aur gwarantuje teraz kamień umiejętności Enlighten, a Reduced Mana zmniejsza koszt many wspomaganej umiejętności. W związku z tym zmieniono też koszt ilość rezerwacji many u aur.
- Wiele umiejętności zostało zmienionych całkowicie, np. Arctic Armour, Blood Rage, Shock Nova. Do znanej umiejętności Cast When damage Taken nie można dołączać Okrzyków Wojennych, np. Enduring Cry.
Koniec z Eternal Orbami
W dodatku The Awakening przestaną wypadać Eternal Orby. Istniejące egzemplarze nie zostaną usunięte. Decyzja o braku pojawiania się nowych Eternal Orbów może zostać zmieniona w przyszłości.
Oprócz tego, zrównoważono (zwiększono) trudność gry, dodano ponad 100 unikatów (w tym pełno klejnotów), nowe umiejętności, mniejsze zmiany w drzewku, itd.