Path of Exile

The Awakening w pigułce

Path of Exile: The Awakening
Path of Exile: The Awakening

Przedstawiamy krótkie podsumowanie najważniejszych zmian i nowości, które mają zostać wprowadzone w najnowszym dodatku do Path of Exile: The Awakening. Są ułożone w losowej kolejności.

Divination Cards
Zestawy Divination Cards (Kart Wróżbiarskich) mogą zostać wymienione na przedmioty, które są na nich wyszczególnione u Tasuni w 4 Akcie. Każda karta wypada w jednej lub kilku konkretnych lokacjach, włączając w to mapy.

Jewels
Są to klejnoty, również wypadające w grze, które można włożyć do drzewka umiejętności pasywnych w wyznaczonych miejscach. Można je craftować, tak jak inne przedmioty. Mogą posiadać maksymalnie 4 modyfikatory. Klasą przeznaczoną do buildów z ich większą ilością jest domyślnie Scion.

Maraketh Weapons
Bronie ludu Maraketh  – to nowy najwyższy tier broni w grze. Nie stanowią bazy dla żadnych unikatów, ale za to posiadają ciekawe modyfikatory wewnętrzne (tzw. implicit mods).

Nowe Ligi – Warbands i Tempest
Nowe ligi oraz przygotowana dla nich Wyzwania zostały opisane w postach poniżej.

Liczne usprawnienia w grze (QoL)
Wprowadzono wiele nowych opcji i ulepszeń, znacznie uprzyjemniających rozgrywkę, m.in.:

  • tryb Lockstep, w którym nie będzie tzw. desyncu (można go włączyć, wybierając ustawienia w menu głównym gry, w zakładce UI),
  • nowe serwery w Europie we Frankfurcie i Londynie,
  • zegar w grze,pojawiający się w pasku nad fiolkami (O -> UI -> Show Clock),
  • pasek życia i many nad postacią (O->UI->Show Mini Life Bar Above You),
  • możliwość ustawienie pojawiania się dialogów naszej postaci w czacie (O->UI->Output Dialogues To Chat),
  • komendy /dnd [wiadomość] oraz /afk [wiadomość], które spowodują wysłanie piszącym do nas ludziom automatycznej odpowiedzi,
  • możliwość zmiany rozmiaru okna czatu i jego czcionki (O->UI),
  • loot filter – filtr chowający niepotrzebne nam przedmioty na ziemi. Nie można go ustawić z poziomu gry – plik z ustawieniami musi się znajdować w konkretnym folderze. Można stworzyć go samemu, pobrać gotowy lub stworzyć za pomocą jednej z licznych stron stworzonych przez fanów PoE.

Akt 4
Dodano nowe lokacje, potwory oraz wielu nowych bossów, w tym legendarnego Kaoma i niemniej znanego Daresso.

Zmiany w mechanice gry
Najważniejsze zmiany to:

  • Pasywna umiejętność kluczowa Eldritch Battery już nie zamienia przekonwertowanej tarczy energetycznej w manę. Koszt umiejętności będzie czerpany z tarczy energetycznej przed maną.
  • Zmiany w kradzieży życia i many (life leech/mana leech) – wartości modyfikatorów gwarantujących kradzież życia/many zostały obniżone; została wprowadzoa maksymalna wartość wysysanego życia/many; do drzewka umiejętności zostały dodane tzw. klastery dotyczące kradzieży życia/many.
  • Wielokrotne pociski wystrzelone za jednym razem za pomocą umiejętności nie mają już możliwości trafienie kilkukrotnie tego samego przeciwnika (tzw. shotgun),np. Freezing Pulse z 5 pociskami może trafić wroga tylko 1 z nich zamiast, jak wcześniej, 5.
  • Zmiany w Rezerwacji Many. Zmniejszoną rezerwację many dla aur gwarantuje teraz kamień umiejętności Enlighten, a Reduced Mana zmniejsza koszt many wspomaganej umiejętności. W związku z tym zmieniono też koszt ilość rezerwacji many u aur.
  • Wiele umiejętności zostało zmienionych całkowicie, np. Arctic Armour, Blood Rage, Shock Nova. Do znanej umiejętności Cast When damage Taken nie można dołączać Okrzyków Wojennych, np. Enduring Cry.

Koniec z Eternal Orbami
W dodatku The Awakening przestaną wypadać Eternal Orby. Istniejące egzemplarze nie zostaną usunięte. Decyzja o braku pojawiania się nowych Eternal Orbów może zostać zmieniona w przyszłości.

Oprócz tego, zrównoważono (zwiększono) trudność gry, dodano ponad 100 unikatów (w tym pełno klejnotów), nowe umiejętności, mniejsze zmiany w drzewku, itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Z nazw miesięcy w grze można wywnioskować, że Wraeclast znajduje się na półkuli południowej.



Losowy Skill

Flammability

Przeklina wrogów na wybranym obszarze, zmniejszając ich odporność na ogień i czyniąc bardziej podatnymi na podpalenie.

Lacerate

Wykonuje dwa cięcia wyzwalające fale siłowe, które zadają obrażenia trafionym wrogom. Wrogowie znajdujący się pośrodku tych cięć otrzymują obrażenia od obu. Przy posługiwaniu się dwiema broniami najpierw uderza bronią w prawej ręce, a następnie tą w lewej. Wymaga topora lub miecza.

Vigilant Strike

Wyprowadza potężne uderzenie, otrzymując przy tym bonus Fortify, który zmniejsza otrzymywane obrażenia. Zużycie ładunku wytrzymałości (Endurance Charge) pozwala na natychmiastowe ponowne użycie. Wymaga broni do walki wręcz.


Stare Gry Frozen Games