Path of Exile

Wersja 0.9.12 wprowadzona

Dzisiaj (tj. w poniedziałek 10.09.2012) został wprowadzony, po ponad siedmiu tygodniach pracy, patch do wersji 0.9.12. Najważniejszymi nowościami są nowe umiejętności, pasywne keystony, questy, oraz zwiększona funkcjonalność przyzywanych przez gracza potworów. Pełna lista zmian, przetłumaczona na język polski przez nowego redaktora – Azvera – znajduje się w rozwinięciu newsa.

Pracowaliśmy nad PvP od wielu tygodni, ale niestety nie jesteśmy jeszcze gotowi, żeby wprowadzić ten tryb do Bety. W międzyczasie, wszystkie inne zmiany z tego patcha zostały ukończone. Nazwaliśmy ten patch 0.9.12, a PvP wprowadzimy w poprawce 0.9.13, kiedy będzie gotowy. Miejmy nadzieję, że nie potrwa to długo.
Proszę zwrócić uwagę, że NIE opóźniamy wejścia PvP – po prostu wprowadzamy resztę nowej zawartości wcześniej, abyście mogli już teraz się z nią zapoznać!

UWAGA, patch zresetuje drzewo punktów umiejętności pasywnych. Prosimy o ponowne rozlokowanie skillpointów.

Zawartość

– Nowy Dexterity skill – Ice Shot, wystrzeliwuje strzałę spowalniającą cel i zostawiającą mroźny ślad na jej drodze.
– Nowy Intelligence/Dexterity skill – Arctic Breath : wystrzeliwuje zamarznięty pocisk zostawiający mroźny ślad po drodze. Pocisk wybucha przy zderzeniu, tworząc zmarzlinę i zadając obrażenia pobliskim celom
– Nowy Keystone Passive – Vaal Pact: wykradnięte życie zostaje dodane natychmiastowo. Nie zmienia efektów mikstur i regeneracji życia.
– Nowy Keystone Passive – Ghost Reaver: wykradasz tarczę energetyczną zamiast życia.
– 4 nowe unikaty, w tym dwa zaprojektowane przez naszych diamentowych sponsorów.
– Zadanie w Chamber of Sins teraz polega na uratowaniu Heleny, nowego NPC
– Dodano zadanie polegające na szukaniu przejścia do Aktu II po wyjściu z więzienia. Za odblokowanie przejścia pomiędzy aktami teraz można zdobyć punkt umiejętności pasywnej.
– Dodano nowego wroga – Blackguard soldier, w okolicy lasu przy przejściu pomiędzy aktami.
– Potwór Great White Beast został przeniesiony do Cave na Old Fields. Dodano zadanie polegające na zabiciu stwora
– Nowe zadanie, polegające na zabiciu Vaal Oversoul
– Potwory Monkey Twins zostały przeniesione do Dread Thicket
– Zwiększono różnorodność losowo generowanych elementów w Terraces, Tidal Island, Mud Flats, Fetid Pool, Ledge i Rocky Climb.
– Usprawniono ściany w jaskiniach Aktu I, aby łatwiej było dostrzec potwory
– Dodano nowe nagrania dźwiękowe dla walczących postaci
– W dalszym ciągu poprawiano efekty, udźwiękowienie i stronę artystyczną

Główne zmiany w rozgrywce

– Przy tworzeniu postaci usłyszysz teraz opis wybranej klasy.
– Usprawniono sztuczną inteligencję minionów. Teraz będą atakowały potwory dookoła gracza, lub dookoła miejsca, w którym wykonuje on jakąś akcję, jeżeli będzie to możliwe. Miniony, które nie podążają za graczem (na przykład szkielety) szukają raczej celów dookoła siebie, niż gracza.
– Dodano interface minionów, który pokazuje ile potworów każdego typu przyzwał gracz. Jeżeli posiadany jest tylko jeden, wyświetlony zostaje jego pasek zdrowia.
– Zombie i Spectre teraz zmieniają obszary razem z graczem. Nie pojawiają się w mieście, ale przybędą do gracza, gdy ten je opuści. Znikają, kiedy gracz wyloguje się, albo zostanie rozłączony. Jeżeli minion sprowadzany jest z etapu o wyższym poziomie przeciwników, jego poziom zostanie zredukowany do nowego – niższego. Nigdy natomiast ich poziom nie wzrośnie powyżej tego, na którym zostały stworzone.
– Opis po najechaniu na przedmiot został teraz usprawniony, tak aby lepiej prezentować informacje na temat danego przedmiotu.
– Zmniejszono i zmieniono miejsca na klejnoty. Powinny być przystępniejsze dla daltonistów.
– Skille i Support Gemy mają teraz tagi, które pokazują przez co są wspomagane. Np. gemy, które dostają bonus od „+1 do poziomu Fire Gems w tym przedmiocie” będą miały tag „Fire”
– Niezidentyfikowane i białe przedmioty mają prefiks „Superior” jeśli posiadają zwiększoną jakość. W ten sposób łatwiej je rozpoznać spośród ton złomu leżącego na ziemi.
– Strzały są teraz prawdziwymi pociskami, a nie udawanymi atakami bezpośrednimi na dystans. Teraz można spudłować, jeżeli cel ucieknie zanim pocisk go dosięgnie. To samo dotyczy różdżek.
– Pociski mają teraz minimalny i maksymalny zasięg rozrzutu podczas strzelania wieloma naraz. Usuwa to możliwość strzelania zbitymi seriami oraz rozrzutu sięgającego nawet za plecy postaci.
– Dodaliśmy duże ikony do drzewa umiejętności pasywnych, żeby łatwiej dało się zidentyfikować główny temat każdej grupy umiejętności.
– „Critical Strike Damage Multiplire” nazywa się teraz „Critical Strike Multiplire”
– Portale są widoczne na minimapie
– Explosive Arrows ma teraz swój własny efekt wizualny. Ponadto jeżeli nie trafimy w cel, zostaną w ziemi i eksplodują po pewnym czasie.
– Martwi gracze nie są pokazani na minimapie. Sprawiało to problemy w sytuacjach PvP.
– Nie można już zdobyć Baleful Gem przed śmiercią Fidelitasa.
– Przedmioty powiązane z Zadaniami mają teraz odpowiedni opis.
– Dodano nowe animacje śmierci wrogich totemów.
– Prefiks „Labirynthyne” ma teraz stały efekt na różne części regionów z map.
– Zmieniono nazewnictwo wielu przedmiotów bazujących na Dexterity.
– Dodano wartość Cast Time do dymków przy skill gemach.
– Jeżeli jakiś bonus z przedmiotu odnosi się do całej postaci (a nie tego jednego przedmiotu) ma teraz dopisek „Global” w celu rozwiania niejasności.
– Małe zmiany wizualne w obramowaniach opisów i czatu. (1 pixel zamiast złotych ramek)

Balans

– Phase Run jest teraz dostępny z questu Medicine Chest dla każdej klasy.
– Wolniejsze bronie mają teraz największe obrażenia – najwolniejsze będą miały największy DPS, ale również najłatwiej będzie przerwać ich atak (możliwość stuna itp.)
– Nagroda za sprzymierzenie się z Alirą w Bandit Quest została podniesiona z 30 do 40 many.
– Od teraz support gem Weapon Elemental Damage i pasywne umiejętności nie mają wpływu na walkę bez broni. Żadne statystyki, w których widnieje słowo „Weapon” również nie mają wpływu na ataki bez broni.
– Zwiększono modyfikacje na bronie typu elemental damage o 16%.
– Zmieniono łuki, tak aby nie były teraz wypaczone w stronę cold damage i mają odrobinę większą szansę na otrzymanie modów elemental damage.
– Zwiększono szansę otrzymania modu elemental damage na kosturze.
– Podwojono efekt odbicia obrażeń pochodzący z modyfikacji map.
– Czterokrotnie zwiększono efekt odbicia obrażeń w aurach potworów.
– Potwory muszą być teraz 50% bliżej, aby użyć umiejętności Cold Snap.
– Modyfikacja mapy, która zmienia rozmiar grup potworów została zmniejszona do +20-50%
– Modyfikacja mapy zwiększająca rozmiar poziomów została zmniejszona do +20-50% i teraz działa dokładniej.
– Zwiększono wysysanie życie dostępne domyślnie na broniach typu claw.
– Balans przedmiotów na poziomach 60+, tak aby wymagania oraz obrona/atak z nich pochodząca były wyższe.
– Zwiększone modyfikacje Item Rarity i Item Quantity teraz mogą wystąpić jedynie na rękawicach, butach, hełmach, pierścieniach i amuletach.
– Zmniejszono czas trwania Oak’s Immortal Call.

Zmiany umiejętności.

– Raise Zombie – teraz można ożywić do trzech zombie, niezależnie od poziomu. Pasywne drzewo skilli pozwala na pięć dodatkowych zombie. Ich punkty życia zostają zredukowane o 30% i posiadają statystyki armour. Bonus obrażeń dla zombie działa jedynie dla poziomów umiejętności 15 i wyższych.
– Raise Spectre – Potwory mogą mieć teraz olbrzymi, mnożący się bonus do prędkości, kiedy powstają jako Specrte (maksymalnie tak duży jak zombie). Drzewo pasywne ma teraz tylko jedną dodatkową umiejętność dla spectre. Kara do obrażeń i punktów życia została obniżona na wszystkich poziomach umiejętności.
– Summon Skeletons – życie zwiększone o 50%. Szkielety są teraz przyzywane w parach, niezależnie od poziomu gemu. Maksymalna ich liczba waha się w granicach 4-6 na maksymalnym poziomie. Dodatkowe sześć można uzyskać z pasywnego drzewka skilli.
– Poison Arrow – zmieniono koszt many.
– Leap Slam – zwiększono prędkość rzucania z 1.9 sekundy do 1.2 sekundy.
– Minion Life Support Gem – kosz many zredukowany ze 150% do 140%. Zwiększone życie zaczyna się teraz od 30% (poprzednio 40%). Qualit na tym gemie dodaje teraz tylko połowę poprzednich bonusów.
– Shock Nova – Obrażenia zwiększone o 14%.
– Dominating Blow – teraz działa również z atakami bez broni i nie ma limitu co do ilości przyzwanych potworów.
– Infernal Blow – teraz działa również z atakami bez broni.
– Explosive Arrow – nie eksploduje za każdym razem gdy przechodzi przez potwora.
– Temportal Chains – bonusy quality zostały poprawione i teraz nie oddziałują na prędkość poruszania się, gdyż jest to efekt bazowy.
– Trap Support Gem – zaczyna się z 12 sekundami cooldownu, ale ten zmniejsza się gdy poziom gemu się podnosi.
– Reduced Mana Cost Support Gem – zmieniono nazwę na Reduced Mana, gdyż zmniejsza on zarówno koszt, jak i ilość rezerwowanej many.

Zmiany w drzewie umiejętności pasywnych

– Zmniejszono liczbę węzłów na „autostradach atrybutów”, szczególnie w zewnętrznych obszarach drzewa.
– Dodano wiele znaczących pasywów do zewnętrznych obszarów drzewa.
– Przeredagowano obszar otwierający drzewo Templariusza.
– Przeredagowano obszar otwierający drzewo Rangera w kwestii skilli niezwiązanych z łukiem
– Zmieniono kilka ścieżek w celu ulepszenia klas hybrydowych, wyborów na poziomy 18-35 oraz innych aspektów drzewa umiejętności.
– Dodano kluczowe pasywy Ghost Reaver i Vaal Pact (opisane wyżej)
– Znaczący pasyw Golems Blood zmniejszono do 1.5%
– Pasywy z 0.5% life regeneration zmniejszono do 0.4%.
– Zredukowano kilka bloków pasywów
– Zwiększono liczbę pasywów +life, szczególnie w obszarach Dexterity
– Pasywy „Additional Minion” są teraz znaczącymi pasywami
– Więcej pasywów +accuracy zostało dodanych do części obszaru drzewa Shadowa
– Pasyw 2% life leech jest teraz znaczącym pasywem
– Zmieniono kolory niektórych pasywów w celu klaryfikacji

EDIT
Do powyższej wersji wypuszczono również dzisiaj mini patch o numerze 0.0.12b i wprowadza następujące zmiany:

– Pojawiła się opcja „Zawsze pokazuj sockety” w opcjach interface.
– Mikstury wyświetlają, ile posiadają ładunków.
– Zablokowany element mapy w Prisoner’s Gate aktualizuje się kiedy zakończysz quest „The Way Forward”.
– Quest „Golden Hand” otrzymasz tylko, jeżeli uratujesz Helenę. Wciąż jednak musisz najpierw zabić Great White Beast.
– Naprawiono problem z czatem, który powodował, że mapa, ekwipunek i pasywne drzewo umiejętności wyświetlało się na nim. Oznacza to, że okienko czatu będzie się znajdowało nad oknami sprzedawców, dopóki nie zostanie to naprawione.
– Około 25 typów przedmiotów zostało pomniejszonych, aby zachować więcej przestrzeni w ekwipunku.
– Zmniejszono częstotliwość, z jaką postać wydaje okrzyki podczas rzucania zaklęć.
– Przywrócono opis statystyk support gemu „Cold to Fire”.
– Naprawiono crash występujący przy umiejętności Ice Shot.
– Naprawiono crash występujący przy umiejętności Lightning Strike, który pojawiał się przy użyciu z odpowiednimi dwuręcznymi obuchami.

One thought on “Wersja 0.9.12 wprowadzona”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

W 6 Akcie na obszarze Twilight Strand znajduje się unikalny zombie o imieniu Rhys of Abram. Jest to nawiązanie do jednego z pierwszych pracowników GGG, który nazywa sie Rhys Abraham. Podobno to nie był jego pomysł;)



Losowy Skill

Scorching Ray

Wyzwala promień ognia osmalający wrogów, których dotknie i obniżający ich odporność na ogień. Im dłużej znajdują się pod jego wpływem, tym większe obrażenia otrzymują. Pozostawanie w promieniu wzmaga spalanie, dodając część obrażeń od promienia etapami. Wrogowie, którzy wydostaną się spod promienia będa płonąć przez jakiś czas. Szybkość rzucania czarów wpływa na szybkość obracania promienia.

Shrapnel Shot

Wypuszcza strzałę przebijająca wrogów. Strzały wylatują z taką siłą, że powodują wyładowanie, które poraża pobliskich wrogów na obszarze w kształcie stożka.

Devouring Totem

Stawia totem pochłaniający pobliskie zwłoki. Jeśli jesteś zraniony, totem zniszczy zwłoki, by odzyskać ci pewną ilość życia i many.


Stare Gry Frozen Games