Path of Exile

Jak powstają skille? – cz.1

Rory z GGG postanowił przybliżyć nam proces tworzenia klejnotów umiejętności (skill gemów). Zaczniemy tam, gdzie zaczyna się rozwój większości nowych umiejętności – od pytania: Co jest potrzebne w grze? Miesiąc temu Mark „Neonspyder”  i Rory dyskutowali o wariantach umiejętności, które mogłyby zostać dodane razem z aktem 4, jednocześnie rozwiązujących problemy wielu buildów oraz dających graczom więcej opcji ulepszenia postaci. Większość klejnotów jest planowana jako nagrody o 34 levelu za nowe misje, więc będą raczej szansą ulepszenia istniejących buildów, niż podstawą tworzenia nowych. Oto historia jednego z nich.

Po dojściu do wniosku, że buildy opierające się na walce wręcz nie odnoszą tyle korzyści z czerwonych klejnotów, ile odnosiłyby inne buildy, próbowano wymyślić jakąś umiejętność bazującą na Sile. Najpierw przyjrzano się Totemom – bazującemu na sile typowi czarów, które często sprawowały się lepiej z postaciami walczącymi na dystans niż w zwarciu.

Pomysł zaczął się od pary totemów – jednego, który zwiększałby obrażenia wasze i waszych sojuszników, i jednego, który zmniejszałby obrażenia zadawane przez wrogów, zwiększając przy tym szybkość poruszania się waszą i sojuszników. Mimo że totemy dały ciekawe efekty, brakowało skupienia na walce z bliskiej odległości. Próbowano różnych opcji, aż do wyczerpania przestrzeni projektowania, później przeprowadzono burzę mózgów, by wyłowić nowe pomysły mogące rozszerzyć warianty prototypów umiejętności.

Patch wprowadzający akt 4 wydawałby się idealnym czasem, by przedstawić nowe umiejętności podobne do Enduring Cry i wprowadzić serię „Okrzyków” (Warcry) mogących zapełnić niszę opcjonalnych umiejętności użytkowych i efektów, które nagradzałyby znajdowanie się w zakresie walki wręcz. Przedyskutowano, które elementy umiejętności Enduring Cry mogłyby stanowić cześć wspólną umiejętności typu „Okrzyki” i oto, co wymyślono: Okrzyk to zaklęcie, które nie zadaje bezpośrednich obrażeń, ale przy użyciu sprawdza liczbę przeciwników w odpowiedniej odległości od gracza oraz wywołuje efekt umacniany tą liczbą. Oprócz tego, wszyscy wrogowie w zakresie działania umiejętności są sprowokowani do zaatakowania rzucającego czar.

Spośród wcześniej omówionych efektów dotyczących totemów wybrano kilka opcji. Jedna z nich to:

Inspiring Cry
Warcry, Spell, AoE

Zmusza wrogów do zaatakowania oraz zwiększa obrażenia i bazową regenerację many (tak jak Clarity) twoją i pobliskich sojuszników. Efekt wzmocniony za każdego wroga w pobliżu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Imię unikalnego potwora, którego można spotkać w więzieniu - Chatters - to nazwa pralni, która znajdowała sie w pobliżu pierwszego biura GGG.



Losowy Skill

Discharge

Zużywa wszystkie zgromadzone ładunki postaci, by zadać pobliskim wrogom obrażenia od żywiołów.

Shrapnel Shot

Wypuszcza strzałę przebijająca wrogów. Strzały wylatują z taką siłą, że powodują wyładowanie, które poraża pobliskich wrogów na obszarze w kształcie stożka.

Static Strike

Postać atakuje wrogów w zwarciu, gromadząc w sobie krótkotrwałe ładunki energii kinetycznej, które po chwili ranią przeciwników wokół.


Stare Gry Frozen Games