Path of Exile

Jak powstają skille? – cz.1

Rory z GGG postanowił przybliżyć nam proces tworzenia klejnotów umiejętności (skill gemów). Zaczniemy tam, gdzie zaczyna się rozwój większości nowych umiejętności – od pytania: Co jest potrzebne w grze? Miesiąc temu Mark „Neonspyder”  i Rory dyskutowali o wariantach umiejętności, które mogłyby zostać dodane razem z aktem 4, jednocześnie rozwiązujących problemy wielu buildów oraz dających graczom więcej opcji ulepszenia postaci. Większość klejnotów jest planowana jako nagrody o 34 levelu za nowe misje, więc będą raczej szansą ulepszenia istniejących buildów, niż podstawą tworzenia nowych. Oto historia jednego z nich.

Po dojściu do wniosku, że buildy opierające się na walce wręcz nie odnoszą tyle korzyści z czerwonych klejnotów, ile odnosiłyby inne buildy, próbowano wymyślić jakąś umiejętność bazującą na Sile. Najpierw przyjrzano się Totemom – bazującemu na sile typowi czarów, które często sprawowały się lepiej z postaciami walczącymi na dystans niż w zwarciu.

Pomysł zaczął się od pary totemów – jednego, który zwiększałby obrażenia wasze i waszych sojuszników, i jednego, który zmniejszałby obrażenia zadawane przez wrogów, zwiększając przy tym szybkość poruszania się waszą i sojuszników. Mimo że totemy dały ciekawe efekty, brakowało skupienia na walce z bliskiej odległości. Próbowano różnych opcji, aż do wyczerpania przestrzeni projektowania, później przeprowadzono burzę mózgów, by wyłowić nowe pomysły mogące rozszerzyć warianty prototypów umiejętności.

Patch wprowadzający akt 4 wydawałby się idealnym czasem, by przedstawić nowe umiejętności podobne do Enduring Cry i wprowadzić serię „Okrzyków” (Warcry) mogących zapełnić niszę opcjonalnych umiejętności użytkowych i efektów, które nagradzałyby znajdowanie się w zakresie walki wręcz. Przedyskutowano, które elementy umiejętności Enduring Cry mogłyby stanowić cześć wspólną umiejętności typu „Okrzyki” i oto, co wymyślono: Okrzyk to zaklęcie, które nie zadaje bezpośrednich obrażeń, ale przy użyciu sprawdza liczbę przeciwników w odpowiedniej odległości od gracza oraz wywołuje efekt umacniany tą liczbą. Oprócz tego, wszyscy wrogowie w zakresie działania umiejętności są sprowokowani do zaatakowania rzucającego czar.

Spośród wcześniej omówionych efektów dotyczących totemów wybrano kilka opcji. Jedna z nich to:

Inspiring Cry
Warcry, Spell, AoE

Zmusza wrogów do zaatakowania oraz zwiększa obrażenia i bazową regenerację many (tak jak Clarity) twoją i pobliskich sojuszników. Efekt wzmocniony za każdego wroga w pobliżu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Z nazw miesięcy w grze można wywnioskować, że Wraeclast znajduje się na półkuli południowej.



Losowy Skill

Convocation

Przywołuje do ciebie wszystkich twoich sług, a także zapewnia im tymczasową regenerację życia.

Animate Weapon

Ożywia broń do walki wręcz, by walczyła po twojej stronie. Działa tylko ze zidentyfikowanymi przedmiotami.

Rallying Cry

Postać wydaje okrzyk, który zwiększa obrażenia i regenerację many tobie i sojusznikom, jeśli wokół znajdują się jacyś wrogowie. Zwiększenie obrażeń zależy od ilości wrogów wokół. Prowokuje też wrogów, by zaatakowali postać. Dzieli czas odnowienia z innymi okrzykami.


Stare Gry Frozen Games