Path of Exile

Achievement – All Ears | Osiągnięcie

Przedstawiam poradnik dotyczący Osiągnięcia (Achievement) All Ears (Wysłuchaj wszystkich dodatkowych dialogów NPC jako jedna postać), wykonany na podstawie mojego doświadczenia oraz arkusza w Excelu z wątku o Achievemencie na forum PoE.

1. WSTĘP

Dla kogo jest ten poradnik?
Na pewno nie dla graczy dopiero zaczynających przygodę z grą. Do ukończenia Osiągnięcia potrzebne jest 20 Orb of Regret oraz podstawowa znajomość misji/lokacji w grze.

Wybór buildu
Najlepszym buildem będzie taki, który nie wymaga wielokrotnej pomocy temu samemu bandycie na różnych poziomach trudności. W poradniku opisany jest zestaw Oak(N)-Alira(C)-Kraityn(M) (później zmiana na pomoc Eramirowi w zamian za punkt umiejętności).

  • Początki dialogów mogą się nieznacznie różnić w zależności od klasy postaci, którą gracie
  • Dialogi nie wyszczególnione na liście poniżej, nie wliczają się do Osiągnięcia
  • Niektóre dialogi szybko znikają, dlatego dla pewności najlepiej odwiedzać NPC zaraz po ich odblokowaniu, nawet jeśli pod koniec jakiejś instrukcji nie jest napisane „wróć do obozu” – nie mam pewności, czy zawsze jest to konieczne, ale sprawdzenie wymagałoby kilku kont i nowych postaci)
  • Dialogów nie trzeba słuchać od początku do końca. Wystarczy tylko je włączyć i kliknąć Continue
  • Wszystkie dialogi muszą być wysłuchane jedną postacią
  • Wszystkie nazwy lokacji podane są po angielsku

Dla ułatwienia rozpoznania właściwego dialogu (czasem kilka różnych dialogów ma tę samą nazwę), po imieniu NPC podany jest jego początek.

Legenda:
# — dialog nie wlicza się do Osiągnięcia
! — dialog jest rozpoczęty automatycznie po kliknięciu na NPC, nad którego głową widnieje wykrzyknik
[x] — numer dialogu (czasami dialogi mogą być przesłuchane w innej kolejności niż podana)
{…} — nazwa dialogu lub opis okoliczności pojawienia się

2. LISTA DIALOGÓW

Akt 1 – Normal

Porozmawiaj z Dying Exile na Twilight Strand.

[1] Dying Exile: We’re all that made…{Dying Exile}

Po wejściu do Lioneye’s Watch, dostępne są te dialogi:

[2] Nessa: I saw what you did to Hillock …, I am Nessa  {Intro}
Nessa: #auto Lionye’s Watch isn’t much but it’s ours
[3] Bestel: A waifish, waterlogged Witch… {Intro}
#!There’s an Island…{ Medicine chest quest}
[4] Bestel: Poor Nessa. Not even…{Nessa}
[5] Bestel: Arrol, the Merry’s Gull…{Drowned Dead}
[6] Tarkleigh: Fine work with Hillock…{Intro+Hillock}
[7] Tarkleigh: The walls of this old ruin…{Lioneye’s Watch}
[8] Tarkleigh: The Eternal Empire…{Drowned Dead}
[9] Tarkleigh: Bestel’s strange…{Bestel}
[10]Tarkleigh: Nessa’s the best…{Nessa}
[11]Bestel: Tarkleigh rescued…{Tarkleigh}
[12]Nessa: Tarkleigh’s as good as a man…{Tarkleigh}
[13]Nessa: Bestel’s ship tore its belly…{Bestel}

Wyjdź z Lioneye’s Watch i skieruj się do Tidal Island. Następnie idź do obozu po dialog:

[14]Tarkleigh: The scavengers? Orphan…{Scavengers}

Idź do Mud Flats, następnie posłuchaj dialogów:

[15] Nessa: Don’t tell Tarkleigh, but…{Rhoas}
[16]Tarkleigh: Rhoas? Overgrown chickens… {Rhoas}

Wróć do Mud Flats. Zabij bossa (duży zielony Rhoa), zbierz 3 glify, podejdź do ściany  ([img]Glyph Wall[/img]), ale nie wkładaj do niej glifów. Idź do miasta po dialogi:

[17]Bestel: Roaming, rotting rhoas roosting…{Undead Rhoas}
[18]Tarkleigh: There’s something down there…{Glyph Wall}
[19]Tarkleigh: Interesting glyph you got there… {Strange Glyphs}

Wróć do Mud Flats, odblokuj Lower Submerged Passage. Później idź do miasta (np. przez Waypoint w Lower Submerged Passage) – po otrzymaniu misji The Way Forward od Tarkleigha, Bestel i Nessa będą miały dialogi:

[20]Nessa: Surviving in Wraeclast is a simple…{Surviving Wraeclast}
[21]Bestel: One day we’ll be strong enough… {Surviving Wraeclast}

Po dojściu do Ledge, Tarkleigh zleci ci zabicie Brutusa. Odblokuje to 2 następne dialogi:

[22] Nessa: It’s told that Brutus… {Brutus}
[23] Bestel: Brutus, Warden of Axiom…{Brutus}

Przed zabiciem Brutusa, w Warden’s Quarters kliknij na Shavronne’s Journal, żeby odblokować dialog:

[24] Bestel: Marceus commanded the southernmost…{Marceus Lioneye}

Po zabiciu Brutusa:

[25] Nessa: !For some, death… {Brutus}
Tarkleigh: #!The Warden’s finally free…{Brutus}

W Prisoner’s Gate dojdź do końca ścieżki, by spotkać uciekającą Piety.

[26] Bestel: Piety’s raised Shavronne’s {Blocked Road}
[27] Bestel: Legend has it that Shavronne…{Shavronne}
Tarkleigh: #Piety’s cut us off…{The Blocked Road}

Po dojściu do Ship Graveyard:

Nessa:  #!Merveil dwells…{Merveil}
[28]Nessa: That graveyard of broken …{The Ship Graveyard}
[29]Bestel: Siren’s Cove belongs…{Merveil}
[30]Tarkleigh: Merveil’s a princess turned…{Merveil}

W Ship Graveyard znajdź kapitana Fairgravesa i porozmawiaj z nim:

Fairgraves: #!Frankly I wouldn’t …{intro)
Fairgraves: #!autoStuck fast in the filthy…{Marooned}
[31]Fairgraves: I hunter the vagaries…-{The Allflame}
[32]Fairgraves: My loveliest neighbour in this…{Merveil}
[33]Fairgraves: If the history books are…{Merveil’s necklace}

W obozie porozmawiaj o nim z NPC:

[34]Bestel: Fairgraves? The explorer? No one’s seen…{Cpt Fairgraves}

Wróć do Fairgravesa:

[35]Fairgraves: So, you take me for… {The Real Fgrvs}

Wykonaj zadanie Fairgravesa, żeby mógł pojawić się w 3 akcie (potrzebne do dialogów). Następne dialogi otrzymasz po zabiciu Merveil:

[36]Nessa:  !First I thought you brave…{Merveil}
[37]Bestel: !Quite the lady killer…{Merveil}
[38]Tarkleigh: !Damn me! I didn’t think… {Merveil}

Akt 2 – Normal

Po przybyciu do Forest Encampment:

[39]Greust: !I am Greust. I hunt…{ intro}
[40]Greust: They fall from trees…{Blood Apes}
[41]Greust: Unclean. Do not eat…{Chamber of Sins}
[42]Eramir: !I’ve seen many an exile…{Intro}
[43]Eramir: The Azmeri. The culture…{The Azmeri}
[44]Eramir: Greust is the strong…{Greust}
[45]Eramir: The High temmplar’s…{Blackguards}
[46]Eramir: I’ve read about Shavronne…{Blocked Passage}
[47]Yeena: !I am Yeena, Keeper…{Intro}
[48]Yeena: Eramir was a wise man…{Eramir}
[49]Yeena: Greust does what…{Greust}
[50]Yeena: The forest children are ill…{Blood Apes}
[51]Silk: !You and me…we are…{Intro}
[52]Silk: Many exiles come this way…{Eramir}
[53]Silk: I like Yeena. She thinks…{Yeena}
[54]Silk: Greust is the big man…{Greust}
[55]Silk: Her fur, her skin…{TGWBeast}
[56]Silk: We should catch one…{Blackguards}
[57]Greust: We are Azmeri. You…{Eramir}
[58]Greust: Yeena thinks she knows…{Yeena}
[59]Greust: Silk is no hunter. Silk…{Silk}
[60]Eramir: Big heart, little sense…{ Yeena}
[61]Eramir: Tales and songs are…{ Silk}
[62]Yeena: Silk knows more…{ Silk}

Wyjdź z obozu do Riverways. Dojdź do Pradawnego Drzewa (Ancient Tree) i przejdź obok niego (lub po prostu kliknij na nie) tak, żeby pojawił ci się symbol misji.

[63]Greust: Their skin makes…{Vipers}
[64]Eramir: That ancient gateway to…{Ancient Gateway}
[65]Yeena: Viper eats monkey. Monkey…{Vipers}

Wykonaj misję The Way Forward.

[66]Silk: The pass to the sea…{ Reopened Passage}
[67]Silk: Times like these…{ Reopened Passage}

Idź do Aktu 1 i porozmawiaj z Nessą:

[68]Nessa:  I’m not one to hope…{Reopened Passage}
[69]Bestel:  !A stranger like no other…{ Poem}

Po wyjściu z obozu do Old Fields:

[70]Greust: Rocks and water…{ Elementals}
[71]Yeena: There is land that has…{ Elementals}

Wykonaj misję The Great White Beast:

[72]Silk: Snow Fiend is dead? Then…{ TGWBeast}

Teraz idź do Chamber of Sins. Odblokuje się dialog:

[73]Yeena: Men did very bad things in…{Chamber of Sins}

Po uwolnieniu Heleny idź do obozu bez przedmiotu Baleful Gem:

[74]Helena: !Here I stand…{Intro}
[75]Greust: I have no use… {Helena}
[76]Eramir: I have spoken…{Helena}
[77]Yeena: Helena is healing…{Helena}
[78]Silk: You did it! You captured…{Helena}

Wróć po Baleful Gem:

[79]Eramir: Show me this gem…{The Baleful Gem}
[80]Helena: In the latter pages…{The Baleful Gem}
[81]Helena: There’s an entry in one…{Fidelitas}
[82]Helena: Maligaro and his kind…{Elementals}
[83]Helena: Piety left us camped…{Prisoner’s Gate}
[84]Helena: That ruin to the northwest…{Ancient Gateway}
[85]Greust: Silk has the mind of…{Maligaro’s Spike}
[86]Eramir: Could be the nasty piece of…{Maligaro’s Spike}
[87]Yeena: If Silk’s story of…{Maligaro’s Spike}

Po dojściu do Crypt:

[88]Eramir: The Fellshrine is a shadow of what…{Fellshrine Ruins}

Po wykonaniu misji Through the Sacred Ground lub rozmowie z bandytą, Eramir zleci ci zabicie ich, co odblokuje następujące dialogi:

[89]Greust: This is our home. We hunt…{Bandit Lords}
[90]Silk: I slay the great…{Bandit Lords}

Po przyniesieniu Maligaro Spike do obozowiska:

[91]Eramir: The Baleful Gem and…{Maligaro’s Creations}

Zatruj korzenie Ancient Tree w Riverways.

[92]Eramir: You’ve put an end to…{Lorrata}
[93]Yeena: Lorrata is dead…{Lorrata}

Pchnij pieczęć w Vaal Ruins:

[94]Greust: !Nothing like this happens… {Darkness}
[95]Eramir: !You disappear into that…{Darkness}
[96]Yeena: !I dreamed this. A vast…{Darkness}
[97]Helena: !This twisting of our… {Darkness}
[98]Silk: !What has happened? Did the world…{Darkness}

Porozmawiaj z Oakiem (nie trzeba klikać Help/Kill, wystarczy przesłuchać dialogów i sobie iść):

[99]Oak: !Come to the shelter…{ Intro-Darkness}

Porozmawiaj z Kraitynem:

[100]Kraityn: !The world gets… {Darkness}

Porozmawiaj z Alirą. Następnie możesz ją zabić i iść posłuchać, co ma do powiedzenia Eramir:

[101]Alira: !You come to me in dark times… {Intro-Darkness}
[102]Eramir:  The sorceress is…{Alira}

Zabij Kraityna.

[103]Eramir: You have done what…{Oak}

Pomóż Oakowi, weź Apex.

[104]Helena: A man-crafted mountain…{Yeena’s vision}

Zabij Vaala. Porozmawiaj z mieszkańcami obozu i Oakiem:

[105]Greust:   ! You have made peace…{ The Light}
[106]Eramir:  !Humanity has one redeeming…{ The Light}
[107]Yeena:  !I am not surprised…{ The Light}
[108]Helena:   ! Thank you for returning…–Helena (The Light)
[109]Silk: ! I knew this strangeness…–Silk (The Light)[
[110]Oak: It’s a shame you felt…-Oak (The Darkness)

Akt 3 – Normal

Po wejściu do obozu:

[111]Maramoa: Dominus’ Ebony Legion…{ The Ebony Legion}
[112]Hargan: ! We’re none too chatty at…{Intro-Clarissa}
[113]Hargan:! We’re none too chatty at…{Intro-Clarissa}
[114]! Come no closer…{Intro-Clarissa}

Wyrusz do Sarn Slums i odszukaj Clarissę (przed Tolmanem).

[115]Hargan:  I said we’re missin…{Tolman}
[116]Grigor: !Clarissa pesters me with…{Clarissa}
[117]Grigor:  Death came to town…{The Ezomytes}

Udaj się do Crematorium i zabij Piety.

[118]Maramoa:  Clarissa will weep for…{Tolman}
[119]Maramoa:  Hargan is a man of…{Hargan}
[120]Maramoa:  Grigor straddles two worlds…{Grigor}
[121]Maramoa:  It’s an often-told story…{The Purity Rebellion}
[122]Maramoa:  If I knew how to…{Crossing the River}
[123]Hargan:  !I’ll miss the boy…{Intro2}
[124]Hargan:  I was Clarissa’s guardian…{Clarissa}
[125]Hargan:  She’s just so…{Maramoa}
[126]Hargan:  Gravicius is the mailed and…{General Gravicius}
[127]Hargan:  Now, I’m no history…{The Purity Rebellion}
[128]Clarissa:  Those keys unlock…{Sewer Keys}
[128]Grigor:  Maramoa’s sure of…{Maramoa}
[130]Grigor:  I wouldn’t rely on…{Hargan}
[131]Grigor:  I tried to penetrate…{General Gravicius}
[132]Hargan:  I can’t imagine what that…{Grigor}
[133]Grigor:  Victario, the fellow warrior…{Victario}

Wejdź do Slum Sewers; przejdź obok blokady w Warehous Sewers lub kliknij na nią, żeby pojawił się dialog Crossing the River:

[134]Clarissa:  Maramoa? I’ve heard that…{Maramoa}
[135]Clarissa:  Hargan likes to think he…{Hargan}
[136]Clarissa:  No-one should have to…{Grigor}
[137]Clarissa:  Halfway across the world…{Piety}
[138]Clarissa:  The Blackguards talked about…{Piety’s Gems}
[139]Clarissa:  Vinia was arrested for…{Vinia}
[140]Clarissa:  On the fall of the Empire…{Cataclysm}
[141]Clarissa: Chitus thought that…{ThePurityRebellion}
[142]Maramoa:  Traversing the…{CrossingTheRiver}

Po wejściu do Battlefront:

[143]Clarissa:  I know, so strange that…{Statues}

Idź do Solaris Temple. Jeśli jesteś przy punkcie nawigacyjnym, możesz porozmawiać z Diallą – bez Thaumetic Sulphitei RibbonSpool (można iść najpierw do Docków, a przedmioty potrzebne do wypełnienia misji rzucić na podłogę)

[144]Clarissa:  You find a high enough…{LunarisTemple}
[145]Dialla: !You are not a cockroach… {Intro}

Po rozmowie z Diallą:

[146]Hargan:  Stay out of the shadows…{ The Undying}
Grigor:  #!The Gemling Queen, she’s… {The Gemling Queen}
[147]Grigor: #!auto That’s dark news…{ The Ribbon Spool}
[148]Grigor: Piety’s a genious sculpting…{Gemlings}
[149]Maramoa:  Citizens of Sarn that was…{The Undying}

Idź do Docks, porozmawiaj z Fairgravesem (jeśli go nie widzisz, wykonaj jego misję w Akcie 1).

[150]Fairgraves:  !Now there’s a familiar… {Intro}
[151]Fairgraves:  I’m sure you’ve heard of…{Decanter Spiritus}
[152]Fairgraves:  Emperor Chitus was stabbed…{Chitus’ Plum}
[153]Fairgraves:  This current form comes…{Resurrection}
[154]Fairgraves:  I visited Sarn some thirty…{The Undying}

Wróć do Solaris Temple. Pokaż Dialli tylko Thaumetic Sulphite.

[155]Dialla: Is that Thaumetic Sulphite you…{ Thaumetis Sulphite}

Wyrzuć Sulphite. Weź Spool.

[156]Dialla: !auto The cockroaches will…-Dialla (The Sewers)
[157]Dialla: I loved Malachai. He gave…{Malachai}
[158]Dialla: I was the emperor’s…{Chitus}

Daj Dialli Sulphite.

[159]Dialla: It’s the most explosive… {Infernal Talc}

Po wkroczeniu do Ebony Barracks:

[160]Maramoa:  You found a way to…{Crossing The River}

Zabij Generała Graviciusa. Porozmawiaj z Diallą i mieszkańcami obozu. Weź nagrodę za misję, żeby odblokować dialog.

[161]Dialla: The Gravicius cockroach is no…{ General Gravicius}
[162]Maramoa:  !You are the true spirit of…{ General Gravicius}
[163]Maramoa:  There’s still prey out…{ Piety}
[164]Hargan:  You’ve done for Grav…{ General Gravicious}
[165]Gravicius dined with…{General Gravicious}

Po wejściu do Lunaris Temple:

[166] Grigor:  The Eternals revered…{The Lunaris Temple}

Zabij Piety.

[167]Maramoa:  !You have claimed… {Piety}
[168]Hargan:  ! Piety’s off to meet…{Piety}
[169]Clarissa: !Wherever he is, I am…{Piety}

Idź do Library i wykonaj misję Siosy.

[170]Siosa: !Please, do not be…{Intro}
[171]Siosa: It is the Karui Way to…{Archives}
[172]Siosa: It was a Karui motiata…{The Painting}
[173]Siosa: My word. Vaalish contextualized…{Page 1}
[174]Siosa: Splendid. Let’s see what…{ Page 2}
[175]Siosa: Oh my, this first line…{Page 3}
[176]Siosa: Strange. I was put in charge of…{Page 4}
[177]Siosa: I suppose every… {Doryani}
[178]Siosa: How Malachai survived the…{ Malachai}
[179]Siosa: Malachai would never have…{Queen Atziri}
[180]Siosa: Sarn fell in the course of…{Cataclysm}

Akt 1 – Cruel
Jeśli żaden z dialogów nie został przez ciebie pominięty, możesz spokojnie przejść przez Akt 1, nie zawracając sobie nimi głowy. Jeśli masz ich mniej niż 180 i wiesz, że jeden z brakujących dialogów może dotyczyć tego aktu, wykonaj instrukcję dla Aktu 1 – Normal.

Akt 2 – Cruel
Jeśli masz mniej dialogów niż 180 i wiesz, że jeden z brakujących dialogów może dotyczyć tego aktu, wykonaj instrukcję dla Aktu 2 – Normal!
W tym Akcie są tylko 3 potrzebne dialogi, dotyczą one Bandytów.

Zabij Kraityna jako pierwszego, po czym porozmawiaj z Eramirem:

[181]Eramir: The scarred one is no more?…{Kraityn}

Następnie zabij Oaka:

[182]Eramir: You have done what none…{Alira}

Pomóż Alirze. Po zabiciu Vaala, idź do niej:

[183]Alira: Our forest has shaken off…{The Darkness}

Akt 3 – Cruel
Skieruj się prosto do Crematorium, nie pomagając wcześniej Clarissie. Oblokuje to 2 dialogi dotyczące Tolmana:

[184]Hargan: A shame about the boy… {Tolman}
[185]Grigor: I no longer dream when…{Tolman}

Akt 1 – Merciless
W tym akcie nie ma już żadnego nowego dialogu.

Akt 2 – Merciless
Ostatnie dialogi dotyczą Bandytów:
Zabij Oaka.

[186]Eramir: The giant is no more? I wish…{Oak}

Następnie zabij Alirę:

[187]Eramir: You have done what none…{Alira}

Pomóż Kraitynowi. Po zabiciu Vaala idź do Broken Bridge i porozmawiaj z nim:

[188]Kraityn: Never thought I’d be so happy…{The Darkness}

Ostatnie 2 dialogi sa możliwe do uzyskania tylko po użyciu Book of Reform. Wymień u handlarza Onyx Amulet oraz 20Orb of Regret na Book of Reform (Tylko w przypadku, jeśli masz odznaczone pozostałe 188 dialogów!). Transakcja musi zostać wypełniona na odpowiednim poziomie trudności (Merciless).
Otrzymałeś punkt umiejętności od Eramira.

[189]Eramir: There’s greatness in you…{Bandit Lords}
[190]Greust: You are a hunter of man. Today…{Bandit Lords}

KONIEC

Ostatni raz weryfikowane w patchu: 1.3.1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wypełnij to pole:


Czy wiesz, że:

Z nazw miesięcy w grze można wywnioskować, że Wraeclast znajduje się na półkuli południowej.



Losowy Skill

Incinerate

Wyzwala strumień ognia z dłoni postaci. Im dłużej podtrzymywane jest zaklęcie, tym większe i bardziej niszczycielskie są płomienie.

Grace

Uaktywnia aurę zwiększającą wskaźnik uniku tobie i twoim sojusznikom.

Heavy Strike

Wyprowadza potężny cios, odrzucający wroga do tyłu. Wymaga maczugi, topora, miecza lub broni dwuręcznej.


Stare Gry Frozen Games