Path of Exile

Achievement – All Ears | Osiągnięcie

Przedstawiam poradnik dotyczący Osiągnięcia (Achievement) All Ears (Wysłuchaj wszystkich dodatkowych dialogów NPC jako jedna postać), wykonany na podstawie mojego doświadczenia oraz arkusza w Excelu z wątku o Achievemencie na forum PoE.

1. WSTĘP

Dla kogo jest ten poradnik?
Na pewno nie dla graczy dopiero zaczynających przygodę z grą. Do ukończenia Osiągnięcia potrzebne jest 20 Orb of Regret oraz podstawowa znajomość misji/lokacji w grze.

Wybór buildu
Najlepszym buildem będzie taki, który nie wymaga wielokrotnej pomocy temu samemu bandycie na różnych poziomach trudności. W poradniku opisany jest zestaw Oak(N)-Alira(C)-Kraityn(M) (później zmiana na pomoc Eramirowi w zamian za punkt umiejętności).

  • Początki dialogów mogą się nieznacznie różnić w zależności od klasy postaci, którą gracie
  • Dialogi nie wyszczególnione na liście poniżej, nie wliczają się do Osiągnięcia
  • Niektóre dialogi szybko znikają, dlatego dla pewności najlepiej odwiedzać NPC zaraz po ich odblokowaniu, nawet jeśli pod koniec jakiejś instrukcji nie jest napisane „wróć do obozu” – nie mam pewności, czy zawsze jest to konieczne, ale sprawdzenie wymagałoby kilku kont i nowych postaci)
  • Dialogów nie trzeba słuchać od początku do końca. Wystarczy tylko je włączyć i kliknąć Continue
  • Wszystkie dialogi muszą być wysłuchane jedną postacią
  • Wszystkie nazwy lokacji podane są po angielsku

Dla ułatwienia rozpoznania właściwego dialogu (czasem kilka różnych dialogów ma tę samą nazwę), po imieniu NPC podany jest jego początek.

Legenda:
# — dialog nie wlicza się do Osiągnięcia
! — dialog jest rozpoczęty automatycznie po kliknięciu na NPC, nad którego głową widnieje wykrzyknik
[x] — numer dialogu (czasami dialogi mogą być przesłuchane w innej kolejności niż podana)
{…} — nazwa dialogu lub opis okoliczności pojawienia się

2. LISTA DIALOGÓW

Akt 1 – Normal

Porozmawiaj z Dying Exile na Twilight Strand.

[1] Dying Exile: We’re all that made…{Dying Exile}

Po wejściu do Lioneye’s Watch, dostępne są te dialogi:

[2] Nessa: I saw what you did to Hillock …, I am Nessa  {Intro}
Nessa: #auto Lionye’s Watch isn’t much but it’s ours
[3] Bestel: A waifish, waterlogged Witch… {Intro}
#!There’s an Island…{ Medicine chest quest}
[4] Bestel: Poor Nessa. Not even…{Nessa}
[5] Bestel: Arrol, the Merry’s Gull…{Drowned Dead}
[6] Tarkleigh: Fine work with Hillock…{Intro+Hillock}
[7] Tarkleigh: The walls of this old ruin…{Lioneye’s Watch}
[8] Tarkleigh: The Eternal Empire…{Drowned Dead}
[9] Tarkleigh: Bestel’s strange…{Bestel}
[10]Tarkleigh: Nessa’s the best…{Nessa}
[11]Bestel: Tarkleigh rescued…{Tarkleigh}
[12]Nessa: Tarkleigh’s as good as a man…{Tarkleigh}
[13]Nessa: Bestel’s ship tore its belly…{Bestel}

Wyjdź z Lioneye’s Watch i skieruj się do Tidal Island. Następnie idź do obozu po dialog:

[14]Tarkleigh: The scavengers? Orphan…{Scavengers}

Idź do Mud Flats, następnie posłuchaj dialogów:

[15] Nessa: Don’t tell Tarkleigh, but…{Rhoas}
[16]Tarkleigh: Rhoas? Overgrown chickens… {Rhoas}

Wróć do Mud Flats. Zabij bossa (duży zielony Rhoa), zbierz 3 glify, podejdź do ściany  ([img]Glyph Wall[/img]), ale nie wkładaj do niej glifów. Idź do miasta po dialogi:

[17]Bestel: Roaming, rotting rhoas roosting…{Undead Rhoas}
[18]Tarkleigh: There’s something down there…{Glyph Wall}
[19]Tarkleigh: Interesting glyph you got there… {Strange Glyphs}

Wróć do Mud Flats, odblokuj Lower Submerged Passage. Później idź do miasta (np. przez Waypoint w Lower Submerged Passage) – po otrzymaniu misji The Way Forward od Tarkleigha, Bestel i Nessa będą miały dialogi:

[20]Nessa: Surviving in Wraeclast is a simple…{Surviving Wraeclast}
[21]Bestel: One day we’ll be strong enough… {Surviving Wraeclast}

Po dojściu do Ledge, Tarkleigh zleci ci zabicie Brutusa. Odblokuje to 2 następne dialogi:

[22] Nessa: It’s told that Brutus… {Brutus}
[23] Bestel: Brutus, Warden of Axiom…{Brutus}

Przed zabiciem Brutusa, w Warden’s Quarters kliknij na Shavronne’s Journal, żeby odblokować dialog:

[24] Bestel: Marceus commanded the southernmost…{Marceus Lioneye}

Po zabiciu Brutusa:

[25] Nessa: !For some, death… {Brutus}
Tarkleigh: #!The Warden’s finally free…{Brutus}

W Prisoner’s Gate dojdź do końca ścieżki, by spotkać uciekającą Piety.

[26] Bestel: Piety’s raised Shavronne’s {Blocked Road}
[27] Bestel: Legend has it that Shavronne…{Shavronne}
Tarkleigh: #Piety’s cut us off…{The Blocked Road}

Po dojściu do Ship Graveyard:

Nessa:  #!Merveil dwells…{Merveil}
[28]Nessa: That graveyard of broken …{The Ship Graveyard}
[29]Bestel: Siren’s Cove belongs…{Merveil}
[30]Tarkleigh: Merveil’s a princess turned…{Merveil}

W Ship Graveyard znajdź kapitana Fairgravesa i porozmawiaj z nim:

Fairgraves: #!Frankly I wouldn’t …{intro)
Fairgraves: #!autoStuck fast in the filthy…{Marooned}
[31]Fairgraves: I hunter the vagaries…-{The Allflame}
[32]Fairgraves: My loveliest neighbour in this…{Merveil}
[33]Fairgraves: If the history books are…{Merveil’s necklace}

W obozie porozmawiaj o nim z NPC:

[34]Bestel: Fairgraves? The explorer? No one’s seen…{Cpt Fairgraves}

Wróć do Fairgravesa:

[35]Fairgraves: So, you take me for… {The Real Fgrvs}

Wykonaj zadanie Fairgravesa, żeby mógł pojawić się w 3 akcie (potrzebne do dialogów). Następne dialogi otrzymasz po zabiciu Merveil:

[36]Nessa:  !First I thought you brave…{Merveil}
[37]Bestel: !Quite the lady killer…{Merveil}
[38]Tarkleigh: !Damn me! I didn’t think… {Merveil}

Akt 2 – Normal

Po przybyciu do Forest Encampment:

[39]Greust: !I am Greust. I hunt…{ intro}
[40]Greust: They fall from trees…{Blood Apes}
[41]Greust: Unclean. Do not eat…{Chamber of Sins}
[42]Eramir: !I’ve seen many an exile…{Intro}
[43]Eramir: The Azmeri. The culture…{The Azmeri}
[44]Eramir: Greust is the strong…{Greust}
[45]Eramir: The High temmplar’s…{Blackguards}
[46]Eramir: I’ve read about Shavronne…{Blocked Passage}
[47]Yeena: !I am Yeena, Keeper…{Intro}
[48]Yeena: Eramir was a wise man…{Eramir}
[49]Yeena: Greust does what…{Greust}
[50]Yeena: The forest children are ill…{Blood Apes}
[51]Silk: !You and me…we are…{Intro}
[52]Silk: Many exiles come this way…{Eramir}
[53]Silk: I like Yeena. She thinks…{Yeena}
[54]Silk: Greust is the big man…{Greust}
[55]Silk: Her fur, her skin…{TGWBeast}
[56]Silk: We should catch one…{Blackguards}
[57]Greust: We are Azmeri. You…{Eramir}
[58]Greust: Yeena thinks she knows…{Yeena}
[59]Greust: Silk is no hunter. Silk…{Silk}
[60]Eramir: Big heart, little sense…{ Yeena}
[61]Eramir: Tales and songs are…{ Silk}
[62]Yeena: Silk knows more…{ Silk}

Wyjdź z obozu do Riverways. Dojdź do Pradawnego Drzewa (Ancient Tree) i przejdź obok niego (lub po prostu kliknij na nie) tak, żeby pojawił ci się symbol misji.

[63]Greust: Their skin makes…{Vipers}
[64]Eramir: That ancient gateway to…{Ancient Gateway}
[65]Yeena: Viper eats monkey. Monkey…{Vipers}

Wykonaj misję The Way Forward.

[66]Silk: The pass to the sea…{ Reopened Passage}
[67]Silk: Times like these…{ Reopened Passage}

Idź do Aktu 1 i porozmawiaj z Nessą:

[68]Nessa:  I’m not one to hope…{Reopened Passage}
[69]Bestel:  !A stranger like no other…{ Poem}

Po wyjściu z obozu do Old Fields:

[70]Greust: Rocks and water…{ Elementals}
[71]Yeena: There is land that has…{ Elementals}

Wykonaj misję The Great White Beast:

[72]Silk: Snow Fiend is dead? Then…{ TGWBeast}

Teraz idź do Chamber of Sins. Odblokuje się dialog:

[73]Yeena: Men did very bad things in…{Chamber of Sins}

Po uwolnieniu Heleny idź do obozu bez przedmiotu Baleful Gem:

[74]Helena: !Here I stand…{Intro}
[75]Greust: I have no use… {Helena}
[76]Eramir: I have spoken…{Helena}
[77]Yeena: Helena is healing…{Helena}
[78]Silk: You did it! You captured…{Helena}

Wróć po Baleful Gem:

[79]Eramir: Show me this gem…{The Baleful Gem}
[80]Helena: In the latter pages…{The Baleful Gem}
[81]Helena: There’s an entry in one…{Fidelitas}
[82]Helena: Maligaro and his kind…{Elementals}
[83]Helena: Piety left us camped…{Prisoner’s Gate}
[84]Helena: That ruin to the northwest…{Ancient Gateway}
[85]Greust: Silk has the mind of…{Maligaro’s Spike}
[86]Eramir: Could be the nasty piece of…{Maligaro’s Spike}
[87]Yeena: If Silk’s story of…{Maligaro’s Spike}

Po dojściu do Crypt:

[88]Eramir: The Fellshrine is a shadow of what…{Fellshrine Ruins}

Po wykonaniu misji Through the Sacred Ground lub rozmowie z bandytą, Eramir zleci ci zabicie ich, co odblokuje następujące dialogi:

[89]Greust: This is our home. We hunt…{Bandit Lords}
[90]Silk: I slay the great…{Bandit Lords}

Po przyniesieniu Maligaro Spike do obozowiska:

[91]Eramir: The Baleful Gem and…{Maligaro’s Creations}

Zatruj korzenie Ancient Tree w Riverways.

[92]Eramir: You’ve put an end to…{Lorrata}
[93]Yeena: Lorrata is dead…{Lorrata}

Pchnij pieczęć w Vaal Ruins:

[94]Greust: !Nothing like this happens… {Darkness}
[95]Eramir: !You disappear into that…{Darkness}
[96]Yeena: !I dreamed this. A vast…{Darkness}
[97]Helena: !This twisting of our… {Darkness}
[98]Silk: !What has happened? Did the world…{Darkness}

Porozmawiaj z Oakiem (nie trzeba klikać Help/Kill, wystarczy przesłuchać dialogów i sobie iść):

[99]Oak: !Come to the shelter…{ Intro-Darkness}

Porozmawiaj z Kraitynem:

[100]Kraityn: !The world gets… {Darkness}

Porozmawiaj z Alirą. Następnie możesz ją zabić i iść posłuchać, co ma do powiedzenia Eramir:

[101]Alira: !You come to me in dark times… {Intro-Darkness}
[102]Eramir:  The sorceress is…{Alira}

Zabij Kraityna.

[103]Eramir: You have done what…{Oak}

Pomóż Oakowi, weź Apex.

[104]Helena: A man-crafted mountain…{Yeena’s vision}

Zabij Vaala. Porozmawiaj z mieszkańcami obozu i Oakiem:

[105]Greust:   ! You have made peace…{ The Light}
[106]Eramir:  !Humanity has one redeeming…{ The Light}
[107]Yeena:  !I am not surprised…{ The Light}
[108]Helena:   ! Thank you for returning…–Helena (The Light)
[109]Silk: ! I knew this strangeness…–Silk (The Light)[
[110]Oak: It’s a shame you felt…-Oak (The Darkness)

Akt 3 – Normal

Po wejściu do obozu:

[111]Maramoa: Dominus’ Ebony Legion…{ The Ebony Legion}
[112]Hargan: ! We’re none too chatty at…{Intro-Clarissa}
[113]Hargan:! We’re none too chatty at…{Intro-Clarissa}
[114]! Come no closer…{Intro-Clarissa}

Wyrusz do Sarn Slums i odszukaj Clarissę (przed Tolmanem).

[115]Hargan:  I said we’re missin…{Tolman}
[116]Grigor: !Clarissa pesters me with…{Clarissa}
[117]Grigor:  Death came to town…{The Ezomytes}

Udaj się do Crematorium i zabij Piety.

[118]Maramoa:  Clarissa will weep for…{Tolman}
[119]Maramoa:  Hargan is a man of…{Hargan}
[120]Maramoa:  Grigor straddles two worlds…{Grigor}
[121]Maramoa:  It’s an often-told story…{The Purity Rebellion}
[122]Maramoa:  If I knew how to…{Crossing the River}
[123]Hargan:  !I’ll miss the boy…{Intro2}
[124]Hargan:  I was Clarissa’s guardian…{Clarissa}
[125]Hargan:  She’s just so…{Maramoa}
[126]Hargan:  Gravicius is the mailed and…{General Gravicius}
[127]Hargan:  Now, I’m no history…{The Purity Rebellion}
[128]Clarissa:  Those keys unlock…{Sewer Keys}
[128]Grigor:  Maramoa’s sure of…{Maramoa}
[130]Grigor:  I wouldn’t rely on…{Hargan}
[131]Grigor:  I tried to penetrate…{General Gravicius}
[132]Hargan:  I can’t imagine what that…{Grigor}
[133]Grigor:  Victario, the fellow warrior…{Victario}

Wejdź do Slum Sewers; przejdź obok blokady w Warehous Sewers lub kliknij na nią, żeby pojawił się dialog Crossing the River:

[134]Clarissa:  Maramoa? I’ve heard that…{Maramoa}
[135]Clarissa:  Hargan likes to think he…{Hargan}
[136]Clarissa:  No-one should have to…{Grigor}
[137]Clarissa:  Halfway across the world…{Piety}
[138]Clarissa:  The Blackguards talked about…{Piety’s Gems}
[139]Clarissa:  Vinia was arrested for…{Vinia}
[140]Clarissa:  On the fall of the Empire…{Cataclysm}
[141]Clarissa: Chitus thought that…{ThePurityRebellion}
[142]Maramoa:  Traversing the…{CrossingTheRiver}

Po wejściu do Battlefront:

[143]Clarissa:  I know, so strange that…{Statues}

Idź do Solaris Temple. Jeśli jesteś przy punkcie nawigacyjnym, możesz porozmawiać z Diallą – bez Thaumetic Sulphitei RibbonSpool (można iść najpierw do Docków, a przedmioty potrzebne do wypełnienia misji rzucić na podłogę)

[144]Clarissa:  You find a high enough…{LunarisTemple}
[145]Dialla: !You are not a cockroach… {Intro}

Po rozmowie z Diallą:

[146]Hargan:  Stay out of the shadows…{ The Undying}
Grigor:  #!The Gemling Queen, she’s… {The Gemling Queen}
[147]Grigor: #!auto That’s dark news…{ The Ribbon Spool}
[148]Grigor: Piety’s a genious sculpting…{Gemlings}
[149]Maramoa:  Citizens of Sarn that was…{The Undying}

Idź do Docks, porozmawiaj z Fairgravesem (jeśli go nie widzisz, wykonaj jego misję w Akcie 1).

[150]Fairgraves:  !Now there’s a familiar… {Intro}
[151]Fairgraves:  I’m sure you’ve heard of…{Decanter Spiritus}
[152]Fairgraves:  Emperor Chitus was stabbed…{Chitus’ Plum}
[153]Fairgraves:  This current form comes…{Resurrection}
[154]Fairgraves:  I visited Sarn some thirty…{The Undying}

Wróć do Solaris Temple. Pokaż Dialli tylko Thaumetic Sulphite.

[155]Dialla: Is that Thaumetic Sulphite you…{ Thaumetis Sulphite}

Wyrzuć Sulphite. Weź Spool.

[156]Dialla: !auto The cockroaches will…-Dialla (The Sewers)
[157]Dialla: I loved Malachai. He gave…{Malachai}
[158]Dialla: I was the emperor’s…{Chitus}

Daj Dialli Sulphite.

[159]Dialla: It’s the most explosive… {Infernal Talc}

Po wkroczeniu do Ebony Barracks:

[160]Maramoa:  You found a way to…{Crossing The River}

Zabij Generała Graviciusa. Porozmawiaj z Diallą i mieszkańcami obozu. Weź nagrodę za misję, żeby odblokować dialog.

[161]Dialla: The Gravicius cockroach is no…{ General Gravicius}
[162]Maramoa:  !You are the true spirit of…{ General Gravicius}
[163]Maramoa:  There’s still prey out…{ Piety}
[164]Hargan:  You’ve done for Grav…{ General Gravicious}
[165]Gravicius dined with…{General Gravicious}

Po wejściu do Lunaris Temple:

[166] Grigor:  The Eternals revered…{The Lunaris Temple}

Zabij Piety.

[167]Maramoa:  !You have claimed… {Piety}
[168]Hargan:  ! Piety’s off to meet…{Piety}
[169]Clarissa: !Wherever he is, I am…{Piety}

Idź do Library i wykonaj misję Siosy.

[170]Siosa: !Please, do not be…{Intro}
[171]Siosa: It is the Karui Way to…{Archives}
[172]Siosa: It was a Karui motiata…{The Painting}
[173]Siosa: My word. Vaalish contextualized…{Page 1}
[174]Siosa: Splendid. Let’s see what…{ Page 2}
[175]Siosa: Oh my, this first line…{Page 3}
[176]Siosa: Strange. I was put in charge of…{Page 4}
[177]Siosa: I suppose every… {Doryani}
[178]Siosa: How Malachai survived the…{ Malachai}
[179]Siosa: Malachai would never have…{Queen Atziri}
[180]Siosa: Sarn fell in the course of…{Cataclysm}

Akt 1 – Cruel
Jeśli żaden z dialogów nie został przez ciebie pominięty, możesz spokojnie przejść przez Akt 1, nie zawracając sobie nimi głowy. Jeśli masz ich mniej niż 180 i wiesz, że jeden z brakujących dialogów może dotyczyć tego aktu, wykonaj instrukcję dla Aktu 1 – Normal.

Akt 2 – Cruel
Jeśli masz mniej dialogów niż 180 i wiesz, że jeden z brakujących dialogów może dotyczyć tego aktu, wykonaj instrukcję dla Aktu 2 – Normal!
W tym Akcie są tylko 3 potrzebne dialogi, dotyczą one Bandytów.

Zabij Kraityna jako pierwszego, po czym porozmawiaj z Eramirem:

[181]Eramir: The scarred one is no more?…{Kraityn}

Następnie zabij Oaka:

[182]Eramir: You have done what none…{Alira}

Pomóż Alirze. Po zabiciu Vaala, idź do niej:

[183]Alira: Our forest has shaken off…{The Darkness}

Akt 3 – Cruel
Skieruj się prosto do Crematorium, nie pomagając wcześniej Clarissie. Oblokuje to 2 dialogi dotyczące Tolmana:

[184]Hargan: A shame about the boy… {Tolman}
[185]Grigor: I no longer dream when…{Tolman}

Akt 1 – Merciless
W tym akcie nie ma już żadnego nowego dialogu.

Akt 2 – Merciless
Ostatnie dialogi dotyczą Bandytów:
Zabij Oaka.

[186]Eramir: The giant is no more? I wish…{Oak}

Następnie zabij Alirę:

[187]Eramir: You have done what none…{Alira}

Pomóż Kraitynowi. Po zabiciu Vaala idź do Broken Bridge i porozmawiaj z nim:

[188]Kraityn: Never thought I’d be so happy…{The Darkness}

Ostatnie 2 dialogi sa możliwe do uzyskania tylko po użyciu Book of Reform. Wymień u handlarza Onyx Amulet oraz 20Orb of Regret na Book of Reform (Tylko w przypadku, jeśli masz odznaczone pozostałe 188 dialogów!). Transakcja musi zostać wypełniona na odpowiednim poziomie trudności (Merciless).
Otrzymałeś punkt umiejętności od Eramira.

[189]Eramir: There’s greatness in you…{Bandit Lords}
[190]Greust: You are a hunter of man. Today…{Bandit Lords}

KONIEC

Ostatni raz weryfikowane w patchu: 1.3.1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Czy wiesz, że:

Imię unikalnego potwora, którego można spotkać w więzieniu - Chatters - to nazwa pralni, która znajdowała sie w pobliżu pierwszego biura GGG.



Losowy Skill

Righteous Fire

Magiczny ogień gwałtownie spala ciebie i pobliskich wrogów, znacznie zwiększając twoje obrażenia od czarów. Umiejętność wyłączy się, gdy zostanie ci 1 punkt życia.

Blade Flurry

Przy podtrzymywaniu niejednokrotnie uderza wrogów w kręgu przed postacią, zadając obrażenia wrogowi i na obszarze wokół niego. Im dłużej podtrzymywana jest umiejętność, tym większe od niej obrażenia. Przy zaprzestaniu podtrzymywania, wyzwala dodatkowe uderzenie za każdy etap podtrzymywania. Wymaga sztyletu, szponów lub miecza jednoręcznego.

Ancestral Protector

Stawia totem atakujący przeciwników uderzeniami w zwarciu, gdy stoisz w jego pobliżu. Bycie blisko niego zwiększa twoją szybkość ataku.


Stare Gry Frozen Games