Aktualna wersja Ligi znajduje się tutaj
Gdy tworzysz postać w Path of Exile, wybierasz ligę dla swojej postaci. Oczekujemy oraz zachęcamy do tego, by większość graczy grało w lidze domyślnej, ale istnieją również inne ligi dla specyficznych styli rozgrywek lub wydarzeń.
Postacie mogą widzieć oraz współdziałać tylko z tymi postaciami, które znajdują się w tej samej lidze. W ten sposób każdy jeden jest w swojej własnej odizolowanej strukturze. Domyślna liga jest niesłychanie duża, w skutek czego służy jako główna struktura dla wszystkich postaci, które nie zostały utworzone w lidze specjalnej. Wszystkie postacie w danej lidze maja dostęp do tych samych współdzielonych stron schowka.
Każda liga ma swój własny zestaw rankingów na poszczególne osiągnięcia np. najszybsze wbicie danego poziomu. Poza tym, będą istnieć wyzwania na „krótki dystans”, trwające dzień, weekend czy tydzień. Liga ma być alternatywą dla pvp, gdzie gracze mogą konkurować z innymi i zdobywać nagrody za najlepsze wyniki.
Będą istnieć różne wyzwania, od standardowych po tryb hardcore. Wyzwania są w stanie zastosować inny zestaw reguł gry do swoich graczy jak zwiększony „poziom trudności” potworków. Celem różnorodnych lig jest zwiększanie poziomu trudności samej gry.
Planowane jest także stworzenie płatnych wyzwań, dla graczy którzy chcą stworzyć swoją własną ligę, samemu wybierając zasady i zapraszając tylko wybrane osoby.
Przykłady wyzwań:
Hardcore – Zwykle tryb „Hardcore” w grach Action RPG zawiera permdeath – postać, która zginie nie może ponownie wejść. W Path of Exile postacie, które zginą w trybie Hardcore wracają do ligi nie-hardcore’owej
Ironman – gracz nie może handlować ze sprzedawcami w mieście lub uzupełniać miksturki. Również regeneracja many jest wyłączona. Gracze biorący udział w tym wyzwaniu muszą działać w grupie i odpowiednio rozdysponować swe zasoby w celu przetrwania.
Cut-throat – to wyzwanie jest skierowane do graczy, którzy stawiają przede wszystkim na trudność. W tym trybie świat gry jest otwarty i publiczny a śmierć naszego bohatera niesie ze sobą utratę całego wyposażenia
Attrition – jest to krótkotrwała liga, która rozpoczyna się od ustalonej liczby graczy i polega na eliminowaniu gracza z najniższą liczbą doświadczenia w okresowych odstępach czasu.