Path of Exile

Eventy

Wyzwania na „krótki dystans”, trwające od kilku minut do paru godzin. Gracze mogą konkurować z innymi i zdobywać nagrody za najlepsze wyniki. Serie eventów podzielone są na kilkutygodniowe sezony, w czasie których za konkretne osiągnięcia (wbicie levelu, zabicie bossa, całkowte oczyszczenie lokacji jako pierwsza osoba w evencie) zdobywa się punkty. Po osiągnięciu wymaganej ilości punktów, w naszej skrzyni powinna pojawić się zakładka z wygranym przedmiotem (czasem niedostępna do zobaczenia w lidze tymczasowej na początku jej trwania).

Każdy event ma unikalne modyfikatory i zasady, dostępne do przeczytania po kliknięciu na nazwę eventu na forum.


Typy Eventów

Alternate Start – rozpoczynają się od aktu i/lub poziomu trudności innego niż Akt 1 Normal. Postacia zaczynają wyścig z podstawowym ekwipunkiem, kamieniami umiejętności o odpowiednim poziomie oraz punktami umiejętności, które można rozlokować przed startem. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).

Boss Kill – ranking graczy tworzony jest na podstawie czasu, jaki zajmuje graczom zabicie poszczególnego bossa.

Burst – seria krótkich, szybko następujących po sobie eventów.

Descent – lokacje ułożone są w inny sposób niż w trybie normalnej rozgrywki. Przy drodze pod koniec lokacji można znaleźć 2 skrzynie z przedmiotami (zawsze jednakowymi dla danej lokacji oraz klasy) i otworzyć jedną z nich. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).

Descent: Champions – analogiczny do Descent, z innym rozmieszczeniem lokacji, specjalnymi unikatami dostepnymi na samym początku rozgrywki i rozgałęzieniami przy końcach lokacji. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).

Endless Ledge – wszystkie lokacje wyścigu bazują na The Ledge 1 Aktu, a zadaniem gracza jest zdobyć jak najwyższy poziom. Po zakończeniu wyścigu, postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League).

Signature – szczególne wyścigi o ustalonej długości i właściwościach mające miejsce w czasie całego sezonu. Posiadają osobny ladder i nagrody. W tych wyścigach nie pojawiają się: Rogue Exiles, Strongboxes, Tormented Spirits, Bloodlines Mods, Nemesis Mods.

Możliwe są też wydarzenia hybrydowe, np. Descent Burst.


Tryby eventów

Ancestral – każda lokacja posiada totemy, gwarantujące bonusy przeciwnikowi.

Arctic – po wszystkich lokacjach oprócz miast krążą niewielkie strefy zimna, zadające obrażenia po zetknięciu się z postacią. Wszystkie zawierają także 20 dodatkowych Strongboxes.

Attrition – krótkotrwała liga, która rozpoczyna się od ustalonej liczby graczy i polega na eliminowaniu gracza z najniższą ilością doświadczenia w okresowych odstępach czasu.

Bloodgrip – gracze posiadają modyfikator Corrupting Blood (każdy atak wroga powoduje pojawienie się u niego Ładunku Krwotoku (Bleeding Charge)).

Blood Magic – każda postać w tej lidze będzie zużywać życie zamiast many, używając umiejętności lub aur, tak jak w przypadku pasywnego punktu umiejętności Blood Magic.

Brutal – potwory mają o 20% zwiększoną szybkość ataku i rzucania czarów, a także zadają o 20% większe obrażenia.

Cut-throat – w tym trybie świat gry jest otwarty i publiczny, a śmierć naszego bohatera niesie ze sobą utratę całego wyposażenia.

Emberwake – potwory zadają 30% dodatkowych obrażeń w formie obrażeń od ognia i poruszają się o 30% szybciej.

Eternal Torment – wszystkie lokacje oprócz obozów i Twilight Strand są nawiedzone przez 10 dodatkowych Tormented Spirits.

Exiles Everywhere – wszystkie lokacje oprócz obozów i Twilight Strand są nawiedzone przez 20 dodatkowych Rogue Exiles.

Famine – gracze w tej lidze nie będą mogli uzupełniać fiolek, a także regenerować życia, many i tarczy energetycznej podczas pobytu w mieście.

Fixed Seed – wszystkie lokacje w evencie maja ten sam layout dla każdego gracza.

Fracturing – każdy nieunikalny potwór po zabiciu rozszczepia się na kilka swoich kopii.

Headhunter – po zabiciu rzadkiego potwora gracz dostaje jego modfikatory na 20 sekund. Każda grupa potworów ma rzadkiego lidera, włączając w to początkową lokację Twilight Strand. Po wyścigu postacie trafiają do Pustej Ligi (Void League), czyli nie da sie nimi grać ani używać ich przedmiotów.

Immolation – 50% obrażeń fizycznych wszystkich graczy oraz potworów w tej lidze zostaje zamieniony w obrażenia od ognia, a do tego potwory podpalają teren po śmierci.

Inferno – Wszystkie lokacje są pod wpływem Infernal Tempest, która używa losowych zaklęć ognia, raniąc zarówno graczy, jak i ich wrogów.

Lethal – wszystkie potwory w lidze z tym modem zadają o 50% zwiększone obrażenia. Dodatkowe 50% tych obrażeń jest dodane jako obrażenia od ognia, zimna i błyskawic.

Multiple Projectiles – wszystkie potwory w tej lidze wystrzeliwują 4 dodatkowe pociski, używając umiejętności/ataków bazujących na pociskach.

No Portals – gracze nie mogą otwierać portali.

No Projectiles – gracze w tej lidze nie zadają obrażeń umiejętnościami i atakami używającymi pocisków.

Party – gracze mogą handlować między sobą i łączyć się w grupy.

Rogue – w ligach z tym modem, wszystkie lokacje zasiedlone są przez Rogue Exiles (za ich zabicie nie dostaje się pnktów do 8 wyzwań).

Solo – gracze nie mogą handlować między sobą i łączyć się w grupy.

Soulthirst – gracz dostaje cechę Soul Eater na 10 sekund po zabiciu rzadkiego potwora (Soul Eater pożera dusze zmarłych w pobliżu potworów, by stać się silniejszym).

Turbo – wszystkie potwory w tej lidze mają zwiększoną szybkość poruszania, ataku i rzucania czarów o 60%.

Unwavering – potwory mają zwiększone życie i nie mogą zostać ogłuszone.

Winterheart – wszystkie lokacje zawierają połacie zamarzniętej ziemi (Chilled Ground), przyspieszając stąpających po nich graczy o 45% zamiast ich spowalniać.

Często można spotkać się z ligami hybrydowymi, posiadającymi kilka modyfikatorów jednocześnie, np. BLAMT, który łączy w sobie: Blood Magic, Lethal, Ancestral, Multiple Projectiles i Turbo.


Czy wiesz, że:

Logo Path of Exile to jednocześnie najrzadsza sfera (orb), która może wypaść w grze - Mirror of Kalandra.



Losowy Skill

Blight

Nakłada na wrogów przed tobą negatywny efekt, który zadaje im stopniowo obrażenia od chaosu. Wrogowie nie będący jeszcze pod jego wpływem są także skrępowani przez pewnien czas, co spowalnia ich ruch. Podtrzymywanie czarowania pozwala na nakładanie nowych warstw stopniowych obrażeń, każdej o określonym czasie trwania.

Temporal Chains

Przeklina wrogów na wskazanym obszarze, spowalniając zarówno ich, jak i zanikanie nałożonych na nich efektów.

Ground Slam

Postać uderza swoją główną bronią w ziemię przed sobą i tworzy falę przemieszczającą sie naprzód i raniącą wrogów. Ma większą szansę na ogłuszenie. Wymaga laski lub maczugi.


Stare Gry Frozen Games